Tikai 8 % Latvijas mazo un vidēju uzņēmumu vadītāju uzskata, ka par uzņēmēju var kļūt ikviens cilvēks, liecina “Tele2” un SKDS veiktā Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) vadītāju aptauja. Uzņēmēji atzīst, ka, lai kļūtu par veiksmīgu uzņēmēju, svarīgākas ir cilvēka personīgās īpašības nevis profesionālās zināšanas, kas iegūtas mācoties un uzkrājot pieredzi.
Aptaujā arī noskaidrots, ka 37 % MVU vadītāju nezina, cik liels ir uzņēmuma apgrozījums. Kā atzīst “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts, tad šis parāda to, ka šie vadītāji visticamāk ņem aktīvu līdzdalību dažādu praktisko darbu veikšanā, piemēram, paši piedalās produkta izgatavošanā vai pakalpojuma sniegšanā, mazāk vērību pievēršot grāmatvedības skaitļiem.
“Mazo un vidējo uzņēmumu vadītāji atzīst, ka sekmīgam uzņēmuma vadītājam ir gandrīz vienlīdz aktīvi savs laiks jāvelta gan uzņēmuma vadīšanai, gan arī jāņem aktīva līdzdalība dažādu praktisko darbu veikšanā. Saprotami, ka, palielinoties darbinieku skaitam uzņēmumā, palielinās to uzņēmumu vadītāju skaits, kuri uzskata, ka svarīgāk ir veltīt laiku vadīšanas procesiem,” stāsta “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.
Saskaņā ar aptaujas datiem 27 % MVU vadītāju arī uzskata, ka neveiksmes un zaudējumus uzņēmumiem visbiežāk rada vadības trūkums, bet 48 % uzskata, ka tas ir sadarbības trūkums.
“Aptauja parāda, ka mazo un vidējo uzņēmumu vadītājs ir tāds, kurš deg par savu radīto ideju, vīziju, ir atvērts pārmaiņām un īpaši rūpējas par savu nelielo komandu. Viņiem piemīt uzņēmība, drosme, psiholoģiska noturība, ticība sev un spēja pieņemt saprātīgus riskus. Taču mazo un vidējo uzņēmumu vadītāji ir tik ļoti “iekšā” sava uzņēmuma ikdienā, ka iztrūkst laiks apstāties un izvērtēt, kā noris attīstība, kā sākotnējā ideja virzās uz priekšu un kādi ir iespējamie attīstības varianti. Iespējams, tieši šī izvērtēšana ļautu vēl veiksmīgāk virzīt un arī attīstīt ideju, radīt lielākas ambīcijas,” atzīst Mārtiņš Martinsons FranklinCovey Latvia treneris un koučs.
“Mazie un vidējie Latvijas uzņēmēji ir mūsu ekonomikas mugurkauls un, kā redzams, viņi ar visu savu sirdi biznesā. Ir arī skaidrs, ka tiem mazajiem uzņēmējiem, kuriem ir ambīcijas attīstīt savu uzņēmējdarbību, priekšā ir lieli personīgie izaicinājumi, sākot ar spējām uzticēties, deleģēt pienākumus un izveidot uzticamu komandu, beidzot ar finanšu pratību un stratēģisko lēmumu pieņemšanu,” saka R.Rosts.
Latvijas MVU aptauja veikta šī gada februārī un martā, aptaujājot 500 vadītājus. 87 % no aptaujātajiem MVU vadītajiem ir arī uzņēmuma dibinātāji vai jau no pirmsākumiem ir tā vadītāji.
Video par aptaujas “Latvijas mazā un vidējā uzņēmuma DNS” datiem pieejams šeit: https://www.youtube.com/watch?v=8TkRYPXST0k.
“Mazo un vidējo uzņēmumu vadītāji atzīst, ka sekmīgam uzņēmuma vadītājam ir gandrīz vienlīdz aktīvi savs laiks jāvelta gan uzņēmuma vadīšanai, gan arī jāņem aktīva līdzdalība dažādu praktisko darbu veikšanā. Saprotami, ka, palielinoties darbinieku skaitam uzņēmumā, palielinās to uzņēmumu vadītāju skaits, kuri uzskata, ka svarīgāk ir veltīt laiku vadīšanas procesiem,” stāsta “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.
Saskaņā ar aptaujas datiem 27 % MVU vadītāju arī uzskata, ka neveiksmes un zaudējumus uzņēmumiem visbiežāk rada vadības trūkums, bet 48 % uzskata, ka tas ir sadarbības trūkums.
“Aptauja parāda, ka mazo un vidējo uzņēmumu vadītājs ir tāds, kurš deg par savu radīto ideju, vīziju, ir atvērts pārmaiņām un īpaši rūpējas par savu nelielo komandu. Viņiem piemīt uzņēmība, drosme, psiholoģiska noturība, ticība sev un spēja pieņemt saprātīgus riskus. Taču mazo un vidējo uzņēmumu vadītāji ir tik ļoti “iekšā” sava uzņēmuma ikdienā, ka iztrūkst laiks apstāties un izvērtēt, kā noris attīstība, kā sākotnējā ideja virzās uz priekšu un kādi ir iespējamie attīstības varianti. Iespējams, tieši šī izvērtēšana ļautu vēl veiksmīgāk virzīt un arī attīstīt ideju, radīt lielākas ambīcijas,” atzīst Mārtiņš Martinsons FranklinCovey Latvia treneris un koučs.
“Mazie un vidējie Latvijas uzņēmēji ir mūsu ekonomikas mugurkauls un, kā redzams, viņi ar visu savu sirdi biznesā. Ir arī skaidrs, ka tiem mazajiem uzņēmējiem, kuriem ir ambīcijas attīstīt savu uzņēmējdarbību, priekšā ir lieli personīgie izaicinājumi, sākot ar spējām uzticēties, deleģēt pienākumus un izveidot uzticamu komandu, beidzot ar finanšu pratību un stratēģisko lēmumu pieņemšanu,” saka R.Rosts.
Latvijas MVU aptauja veikta šī gada februārī un martā, aptaujājot 500 vadītājus. 87 % no aptaujātajiem MVU vadītajiem ir arī uzņēmuma dibinātāji vai jau no pirmsākumiem ir tā vadītāji.
Video par aptaujas “Latvijas mazā un vidējā uzņēmuma DNS” datiem pieejams šeit: https://www.youtube.com/watch?v=8TkRYPXST0k.
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Atstāj numuru, atzvanīsim!
Tarifu plāni
Mājas internets
Biznesam
Paldies! Tavs pieteikums saņemts. Sazināsimies tuvāko dienu laikā, tikmēr uzzini, kas jauns Tele2!
Pieteikt citu numuru - lai draugs, mamma vai kaimiņš arī tiek pie laba piedāvājuma!
Paldies! Tavs pieteikums saņemts. Sazināsimies tuvāko dienu laikā, tikmēr uzzini, kas jauns Tele2!
Pieteikt citu numuru - lai draugs, mamma vai kaimiņš arī tiek pie laba piedāvājuma!
Saistītie raksti
11.12.2025
Latvijas iedzīvotājiem būs pieejams lielāks mobilo datu apjoms ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmums “Tele2” informē, ka no nākamā gada Latvijas mobilo sakaru lietotājiem, kuri dosies uz Eiropas Savienības (ES) un Eiropas Ekonomikas zonas (EEZ) valstīm, būs pieejams lielāks mobilo datu apjoms. Piemēram,...
11.12.2025
Lietus un tumsa “dzen” cilvēkus internetā: datu patēriņš aug par 30 %
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” apkopotie dati liecina, ka līdz ar tumšo un lietaino laiku būtiski pieaudzis mobilā interneta patēriņš. Piemēram, datu patēriņš “Tele2” tīklā kopš septembra palielinājies par aptuveni 30...
10.12.2025
Modernizācijas darbi "Tele2" tīklā
“Tele2”, īstenojot vērienīgus tīkla attīstības projektus, pēdējo divu gadu laikā palielinājis 4G tīkla jaudu par 30%. Tīkla attīstība aktīvi turpinās un faktiski ik dienu dažādās vietās Latvijā tiek uzstādīta jauna 5G bāzes stacija...

































