Interneta Drošība

Pasargā savu ierīci no draudiem tīmeklī

Viltus mājaslapām
Inficētām saitēm
Nevēlama satura
2 mēn. BEZMAKSAS
Interneta Drošība telefonam

Sniedz aizsardzību tavam viedtālrunim no draudiem internetā

1,49 €/mēn.
2 mēn. BEZMAKSAS
Interneta Drošība mājai

Sniedz aizsardzību visām tavām ierīcēm, kas pieslēgtas Tele2 mājas interneta Wi-Fi tīklam

1,99 €/mēn.
Pakalpojuma nosacījumi
Kāpēc pieslēgt Interneta Drošību?
Aizsardzība pret vīrusiem

“Interneta drošība” brīdina, atpazīst un bloķē inficētas vietnes, kā arī nemitīgi papildina bīstamo lapu sarakstu.

Aizsardzība pret krāpniekiem

Drošība pret viltus veikaliem, bankām un hakeriem, kas vēlas iegūt tavus bankas datus.

Aizsardzība pret robotiem

Vairogs pret programmām, kas mēģina iekļaut tavu ierīci robottīklā ar mērķi apdraudēt citas ierīces.

Bez papildu instalācijas

Pieslēdz pakalpojumu, kurš darbojas Tele2 tīklā – tas neaizņems vietu tavā ierīcē.

Bērniem drošs internets

Iespēja pasargāt bērnu no nevēlama satura un iekļaut konkrētas vietnes nevēlamo un vēlamo sarakstā.

Biežāk sastopamie apdraudējumi

61% iedzīvotāju uztraucas par savu ierīču drošību.

ir saņēmuši aizdomīgas ziņas (īsziņas, WhatsApp ziņas, e-pastus, ziņas sociālajos tīklos), lūdzot ievadīt personas datus vai bankas konta numurus.

uztraucas, ka paroles, maksājumu karšu numuri vai personas kods varētu tikt nopludināti

ir bijušas aizdomas, ka kāda atsūtītā ziņa e-pastā, sociālajos tīklos, WhatsApp utt. satur informāciju, kas būtu potenciāls drauds personas datiem un ierīcei.

vēlētos aizsargāt sevi un savas ierīces no interneta radītajiem riskiem.

Uzzini, vai tavā ierīcē ir pieslēgta Interneta Drošība!
1/3
Vai manā ierīcē Interneta Drošība pakalpojums darbosies?
Interneta Drošība pakalpojums darbojas visās mobilajās ierīcēs (telefons, planšete, dators), kā arī ikvienu citu ierīci, kamēr tā ir pieslēgta Tele2 mobilajam tīklam (caur Tele2 mobilajiem datiem vai Tele2 Wi-Fi tīklā).  

Interneta Drošība pakalpojums ir saistīts ar konkrētu SIM karti, tāpēc pakalpojums ir jāiestata katram Tele2 numuram atsevišķi. Mobilajām ierīcēm vajag pieslēgt “Interneta Drošība telefonam” katram numuram.  

Bet, ja vienā tīklā pievieno vairākas ierīces, tās visas tiks aizsargātas. Piemēram, ja pieslēgsi pakalpojumu “Interneta Drošība mājai” vai “Interneta Drošība rūterim” pie sava Tele2 mobilā interneta datu plāna rūterī, tiks pasargātas visas tās ierīces, kuras izmantos šī rūtera mobilos datus. Šajā gadījumā nav ierobežojumu, cik ierīces pieslēdzas Tele2 tīklam, kur darbojas pakalpojuma drošības iestatījumi. 

Interneta Drošība pakalpojums darbojas ar visām pārlūkprogrammām. 
Vai Interneta Drošība darbojas ar eSIM?
Jā, Interneta Drošība var izmantot arī ar eSIM telefonā. Pagaidām gan šī iespēja nav pieejama viedpulksteņos.  
Vai man nepieciešams kaut ko instalēt ierīcē, lai man strādātu Interneta Drošība pakalpojums?
Nē, šeit viss ir ļoti vienkārši - Interneta Drošība pakalpojums strādā Tele2 tīkla līmenī un papildus instalēt neko nevajag. Pakalpojuma iestatījums ērti un vienkārši vari mainīt Mans Tele2, katram numuram atsevišķi.  

Ja vēlies pārbaudīt, vai pakalpojums ir veiksmīgi pieslēgts - atver šo lapu: Interneta Drošība testa lapa.
Ieslēdzu satura filtru / bloķēju vietni, bet nekas nemainās – vēl joprojām tieku tai klāt. Kādēļ tā?
Iespējams ir neliela aizkavē ar atsevišķu iestatījumu pieslēgšanos, pamatojoties uz tavas pārlūkprogrammas iestatījumiem un/vai tīkla iestatījumiem. Lūdzu, uzgaidi aptuveni 10-15 minūtes un pamēģini vēlreiz.  

Ja aptuveni pēc 15 minūtēm vēl joprojām pakalpojuma satura vai drošības filtrs nestrādā, pamēģini šādi: 
  1. Aizver savā telefonā, datorā vai planšetē visas lietotnes un interneta pārlūka lapas; 
  2. Restartē savu ierīci (telefonu, planšeti vai rūteri) vai ieslēdz uz 10 sekundēm “lidojuma režīmu”, kurai izmanto Interneta Drošība pakalpojumu; 
  3. Ja lieto Apple ierīci, pārliecinies, ka ir izslēgts iCloud pakalpojums “Private Relay”. To var izdarīt šādi: Settings –> Apple ID –> iCloud –> Private Relay
Šim vajadzētu palīdzēt!  
Ko darīt, ja Interneta Drošība brīdina mani par potenciāli ļaunprātīgu vietni, bet es joprojām vēlos tai piekļūt?
Mēs ļoti iesakām ievērot interneta drošības vadlīnijas un izvairīties no potenciāli ļaunprātīgu vietņu apmeklēšanas. Tomēr, ja ir nepieciešams piekļūt šādai vietnei, vari izvēlēties to atvērt. Tomēr ņem vērā, ka šajā gadījumā pastāv liels risks inficēt savu ierīci vai atklāt savus personas datus. 

Noklikšķinot uz “Turpināt uz lapu”, tiksi pārvirzīts uz vietni, kuru vēlējies apmeklēt pirms saņēmi brīdinājuma paziņojumu. 24 stundas no pogas nospiešanas brīža lapai varēsi piekļūt, nesaņemot brīdinājuma paziņojumu – pēc tam atkal paziņojums tiks uzrādīts automātiski. Ja uzticies vietnei un vēlies tai piekļūt regulāri, nesaņemot paziņojumus, vari konkrēto vietni iekļaut savā atļauto vietņu sarakstā.

Ja vietnei, kurai vēlaties piekļūt, nav iespēja turpināt ceļu uz lapas apmeklēšanu, visticamāk, šo lapu tu vai tava Mans Tele2 konta administrētājs ir iekļāvis aizliegto vietņu sarakstā. Piekļuvi iespējams iegūt, šo vietni izdzēšot no aizliegto vietņu saraksta pakalpojuma Interneta Drošība uzstādījumos. 


 
Kā Interneta Drošība nosaka, kuras vietnes ir ļaunprātīgas un kuras nav?
Interneta Drošības pakalpojums izmanto milzīgu datubāzi, kurā tiek glabāta informācija par identificētajām nedrošajām vietnēm. Šī datu bāze tiek pastāvīgi atjaunināta un uzlabota. 

Pakalpojums automātiski nosaka, vai apmeklētā vietne ir nedroša, tas ir, vai tajā ir vīrusi, ļaunprātīga programmatūra vai tā ir vietne personas datu zagšanai (pikšķerēšanas vietne).  

Ja uzskati, ka vietne ir nepareizi atzīmēta kā bīstama, lūdzu, informē mūs, rakstot uz e-pasta adresi tele2@tele2.lv
Kā es varu veikt izmaiņas sava pakalpojuma uzstādījumos vai veikt izmaiņas sava bērna telefonā?
Interneta Drošība pakalpojuma iestatījumus vari pārvaldīt Mans Tele2. Dodies uz https://mans.tele2.lv/ , apmeklē sadaļu “Mani pakalpojumi” > “Interneta  Drošība”. Šajā sadaļā atradīsi visus ar savu pakalpojumu saistītos uzstādījumus, kurus pats vari pārvaldīt sev un/vai citiem numuriem savā kontā. 

Ņem vērā, ka sākotnējiem visiem taviem numuriem ir pilnas Mans Tele2 lietošanas tiesības. Ja numuru izmanto bērns, iesakām nomainīt Mans Tele2 lietotāja tiesības no “Galvenais lietotājs” uz “Numura lietotājs”. Uzzini vairāk šeit.
Vai interneta aizsardzība darbojas ārzemēs (viesabonēšanas laikā)?
Jā, pakalpojums darbojas arī viesabonēšanas laikā ar jebkuru operatoru, ja vien izmanto mobilos datus. 
Kā strādā Interneta Drošība personalizēto “atļauto” vai “aizliegto” vietņu saraksta izveidošanas funkcionalitāte?
Pieslēdzot pakalpojumu Interneta Drošība, Mans Tele2 patstāvīgi varēsi izveidot šādus sarakstus: 
  • Aizliegtās vietnes –  apmeklējot šādas vietnes, piekļuve tai tiks liegta; 
  • Atļautās vietnes – apmeklējot šādas vietnes, piekļuve tai tiks atļauta, neraugoties uz citu Interneta Drošība pakalpojuma satura kategoriju filtru darbību. Izņēmumi ir tās vietnes, kuru aizliegums izriet no Latvijas regulatoru noteiktajiem ierobežojumiem. 
Konkrētas vietnes iekļaušana atļauto vai aizliegto vietņu sarakstā (vai pārvietošana no viena uz otru sarakstu) var aizņemt līdz 15 minūtēm. Nav ierobežojumu, kuras un cik vietņu tiek iekļautas Tava konta atļauto vai aizliegto vietņu sarakstā Mans Tele2

Šie iestatījumi darbojas tava Tele2 līmenī, lai tu varētu viegli izveidot noteikumus, kas ir spēkā visiem taviem numuriem.  

Ņem vērā, ka arī otrā līmeņa domēni jeb tā sauktie "subdomēni", piemēram, vietne tavs-subdomēns.domēns.lv arī tiks bloķēta, ja būsi ievadījis aizliegto vietņu sarakstā domēns.lv. Ja savukārt izvelēsies, piemēram, bloķēt www.domēns.lv, tad interneta lietotājs varēs piekļūt domēns.lv un subdomēns.domēns.lv.
Vai es varu īslaicīgi ierobežot Interneta Drošība funkcionalitāti, to neatslēdzot?
Jā, to vari izdarīt Mans Tele2 sadaļā “Mani pakalpojumi” > “Interneta  Drošība”. Atslēdz pakalpojuma drošības vai satura filtrus, neatslēdzot pašu pakalpojumu. Kad esi gatavs, ka tiek pielietoti pakalpojuma drošības filtri, jebkurā brīdī vari tos atkal ieslēgt Mans Tele2.
Mēģinu atvērt mājaslapu, bet man rādā paziņojumu “Your connection is not private/secure”. Ko tas nozīmē?
Šis paziņojums parādās tad, ja tavs pārlūks nevar izveidot drošu savienojumu ar mājaslapu, kuru tu mēģini atvērt. Visbiežāk šis ir saistīts ar to, ka pārlūkprogramma mēģina pārbaudīt vietnes sertifikātus un nosaka, ka šī nav sākotnējā lapa, kuru vēlējies apmeklēt, bet gan Tele2 drošības brīdinājuma vietne.

Ja vēlies, vari atvērt vietni, noklikšķinot “Advanced” (Vairāk) -> “Proceed” (Turpināt). Mēs gan tomēr ļoti iesakām ievērot interneta drošības vadlīnijas un izvairīties no potenciāli ļaunprātīgu vietņu apmeklēšanas. 
Vai Interneta Drošība strādā, ja es izmantoju VPN pieslēgumu?
Nevaram garantēt, ka pakalpojums strādās, ja izmantosiet VPN pieslēgumus. Tas atkarīgs no VPN savienojuma nodrošinātāja, pār kuru mums nav kontroles. 
Es Interneta Drošība ierobežoju piekļuvi Izklaidei, bet YouTube joprojām strādā. Kāpēc tā?
Youtube.com sava satura nodrošināšanai izmanto vairākus domēnus(vietnes). Ierobežojot youtube.com filtru, vēl joprojām aktīvi paliek citas vietnes.  

Bet neraugoties uz to, ka lietotni vai mājaslapu, iespējams, varēsi atrast, pašam video vai audio saturam ierīces lietotājs nepiekļūs. 
Vairāk atbilžu atradīsi šeit!
Izsaki savu viedokli par Tele2
Neatradi, ko meklēji? Iespējams tava atbilde ir šeit.
Ļoti labi
Labi
Vidēji
Slikti
Ļoti slikti