5.03.2021
Pētījums: pandēmijas iespaidā par 35% samazinājies to cilvēku skaits, kas vēlas atteikties no luksus lietām
Mobilo sakaru operatora “Tele2” pētījums par prasmēm, ko cilvēki apguvuši pandēmijas laikā un turpinās arī nākotnē, atklāj, ka gada laikā par 50% palielinājies to iedzīvotāju skaits, kas arī pēc situācijas normalizēšanās, turpinās iepirkties internetā. Taču būtiski – par 35% – samazinājies to cilvēku skaits, kas būtu gatavi atteikties no luksus lietām. Kopumā 75% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka šī gada laikā ir iemācījušies un apguvuši kādu jaunu lietu.
TOP5 lietas, ko cilvēki apguvuši šī brīža krīzes laikā, ir video konferences zvanu lietošana (31%), iepirkšanās internetā (30%), sportošana mājās (20%), sociālo tīklu lietošanu (18%) un tiešsaistes kursu apmeklēšana (17%). Salīdzinot ar pandēmijas laiku pavasarī, šobrīd ir dubultojies to iedzīvotāju skaits, kuru apguvuši sociālo tīklu lietošanu, iepirkšanos internetā, kā arī filmu un seriālu straumēšanas platformu abonēšanu. Vienlaikus gada laikā iedzīvotājiem samazinājusies vēlme skatīties koncertus un izrādes digitālajā vidē, kas varētu būt skaidrojams ar to, ka cilvēki ir noguruši no strādāšanas un mācībām digitālajā vidē un vēlas atpūsties, neizmantojot viedierīces.
“Šī pandēmija ir piespiedusi cilvēkus apgūt daudz ko jauna – gan apgūt jaunas tehnoloģijas, gan mainīt savus ikdienas paradumus. Protams, ka šis laiks ir nesis daudz pārbaudījumu, taču, cenšoties saskatīt pozitīvo, varam redzēt, ka daudzas no šī gada laikā apgūtajām lietām cilvēki ir gatavi arī turpināt nākotnē. Piemēram, seniori ir daudz labāk apguvuši dažādas modernās tehnoloģijas un viņi ir novērtējuši to sniegto priekšrocību. Ne velti seniori ir tā sabiedrības grupa, kuras vidū interneta patēriņš aug visstraujāk. Savukārt jaunieši daudz vairāk ir apņēmušies gatavot maltīti un sportot mājās,” saka “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.
TOP3 lietas un iemaņas, kuras cilvēki turpinās praktizēt arī pēc krīzes, ir – biežāk iegādāsies preces internetā (32%), aktīvāk izmantos mobilās tehnoloģijas (27%) un vairāk gatavos ēst mājās (20%). Taču būtiski samazinājusies cilvēku apņemšanās atteikties no luksus lietām. Iespējams, tas ir skaidrojams ar sabiedrības pagurumu un vēlmi sevi kaut kādā veidā iepriecināt vai apbalvot.
Interesanti, ka vismazāk savus paradumus gatava mainīt vidējā paaudze vecumā no 30-39 gadiem, kas varētu būt skaidrojams ar to, ka šī sabiedrības grupa jau pirms pandēmijas daudz aktīvāk izmantoja tehnoloģiju un interneta vides sniegtās iespējas, un viņu ikdiena pandēmijā nav mainījusies tik būtiski kā citām sabiedrības grupām.
Lai noskaidrotu Latvijas iedzīvotāju viedokli par dzīvi pandēmijas laikā, mobilo sakaru operators “Tele2” veica pētījumu sadarbībā ar “Norstat” šī gada janvāra beigās, un tajā piedalījās 1011 respondenti.
“Šī pandēmija ir piespiedusi cilvēkus apgūt daudz ko jauna – gan apgūt jaunas tehnoloģijas, gan mainīt savus ikdienas paradumus. Protams, ka šis laiks ir nesis daudz pārbaudījumu, taču, cenšoties saskatīt pozitīvo, varam redzēt, ka daudzas no šī gada laikā apgūtajām lietām cilvēki ir gatavi arī turpināt nākotnē. Piemēram, seniori ir daudz labāk apguvuši dažādas modernās tehnoloģijas un viņi ir novērtējuši to sniegto priekšrocību. Ne velti seniori ir tā sabiedrības grupa, kuras vidū interneta patēriņš aug visstraujāk. Savukārt jaunieši daudz vairāk ir apņēmušies gatavot maltīti un sportot mājās,” saka “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.
TOP3 lietas un iemaņas, kuras cilvēki turpinās praktizēt arī pēc krīzes, ir – biežāk iegādāsies preces internetā (32%), aktīvāk izmantos mobilās tehnoloģijas (27%) un vairāk gatavos ēst mājās (20%). Taču būtiski samazinājusies cilvēku apņemšanās atteikties no luksus lietām. Iespējams, tas ir skaidrojams ar sabiedrības pagurumu un vēlmi sevi kaut kādā veidā iepriecināt vai apbalvot.
Interesanti, ka vismazāk savus paradumus gatava mainīt vidējā paaudze vecumā no 30-39 gadiem, kas varētu būt skaidrojams ar to, ka šī sabiedrības grupa jau pirms pandēmijas daudz aktīvāk izmantoja tehnoloģiju un interneta vides sniegtās iespējas, un viņu ikdiena pandēmijā nav mainījusies tik būtiski kā citām sabiedrības grupām.
Lai noskaidrotu Latvijas iedzīvotāju viedokli par dzīvi pandēmijas laikā, mobilo sakaru operators “Tele2” veica pētījumu sadarbībā ar “Norstat” šī gada janvāra beigās, un tajā piedalījās 1011 respondenti.
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Atstāj numuru, atzvanīsim!
Tarifu plāni
Mājas internets
Biznesam
Paldies! Tavs pieteikums saņemts. Sazināsimies tuvāko dienu laikā, tikmēr uzzini, kas jauns Tele2!
Pieteikt citu numuru - lai draugs, mamma vai kaimiņš arī tiek pie laba piedāvājuma!
Paldies! Tavs pieteikums saņemts. Sazināsimies tuvāko dienu laikā, tikmēr uzzini, kas jauns Tele2!
Pieteikt citu numuru - lai draugs, mamma vai kaimiņš arī tiek pie laba piedāvājuma!
Saistītie raksti
11.12.2025
Latvijas iedzīvotājiem būs pieejams lielāks mobilo datu apjoms ārvalstīs
Multipakalpojumu uzņēmums “Tele2” informē, ka no nākamā gada Latvijas mobilo sakaru lietotājiem, kuri dosies uz Eiropas Savienības (ES) un Eiropas Ekonomikas zonas (EEZ) valstīm, būs pieejams lielāks mobilo datu apjoms. Piemēram,...
11.12.2025
Lietus un tumsa “dzen” cilvēkus internetā: datu patēriņš aug par 30 %
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” apkopotie dati liecina, ka līdz ar tumšo un lietaino laiku būtiski pieaudzis mobilā interneta patēriņš. Piemēram, datu patēriņš “Tele2” tīklā kopš septembra palielinājies par aptuveni 30...
10.12.2025
Modernizācijas darbi "Tele2" tīklā
“Tele2”, īstenojot vērienīgus tīkla attīstības projektus, pēdējo divu gadu laikā palielinājis 4G tīkla jaudu par 30%. Tīkla attīstība aktīvi turpinās un faktiski ik dienu dažādās vietās Latvijā tiek uzstādīta jauna 5G bāzes stacija...

































