Vēl neesi Tele2 klients?
Stop video

Laiks digitālajam detoksam

Sniegšanās pēc telefona – vai tā ir apzināta rīcība vai automātisks reflekss ? Saturs, ko patērē, ir ieguvums vai informācija, bez kuras būtu varējis iztikt? Internets ir kļuvis par laika kavēkli un atpūtu, taču līdz ar to nemanot zūd arī laika izjūta ekrāna priekšā.

Kam pieder tavs laiks? Ja rodas jautājums: “Es kontrolēju telefonu vai telefons kontrolē mani?”, ir vajadzīgs digitālais detokss.

Skatīties video

Digitālais
detokss -
kas tas ir?

Tas ir laiks, kurā pārdomāt, kāda ir interneta jēga un loma tavā dzīvē. Internets tev vairāk dod vai, tieši pretēji – atņem laiku, ko būtu varējis veltīt tuviniekiem, aktīvākai dzīvei vai sev?

Digitālais detokss ir atteikšanās no liekā, lai iemācītos lietot internetu apzinātāk. Tas katram ir individuāls, un mēri, kas jāpieņem, atšķiras – kādam jāsamazina telefona lietošana ģimenes lokā, bet citam paradumi traucē koncentrēties un sasniegt maksimumu skolā vai darbā.

Modinātājs digitālajam detoksam

Mosties enerģijas pilns – nelieto telefonu gultā un aizstāj to ar pulksteni

Pulkstenis
7,99 €
Pulkstenis

Fotoaparāts digitālajam detoksam

Aizstāj telefona kameru ar fotoaparātu un atgriez bildēm vērtību

Kamera
9,99 €
Kamera

Tests

Laiks, ko veltām, lai būtu lietas kursā par absolūti visu, savam tēlam sociālajos tīklos un izklaidei pie ekrāna, ir kļuvis nesamērīgi liels. Izpildi testu un pārbaudi, kādas ir tavas attiecības ar internetu!

Pildīt testu

50%

cilvēku (18−39 g.) atzīst, ka par daudz lieto viedtālruni

Kāpēc tas ir vajadzīgs?

Rodas nemiers
Pieradums pie interneta izraisa nemieru – sāk šķist, ka viss dzīvē svarīgais tiek kavēts, ja kaut mirkli nav pieejas soctīkliem un ziņu portāliem. Aug vēlēšanās būt lietas kursā un klātesošiem visur. Tikmēr īstā dzīve notiek ārpus ierīcēm.

Krītas pašvērtējums
Izpratne par skaistumu un labo šobrīd neveidojas no paša pieredzes, bet gan no fotogrāfijām, kas ieguvušas visvairāk patīk. Ja neiegūsti konkurējošu patīk skaitu, var kristies tavs pašvērtējums. Telefons uz brīdi jānoliek malā, lai mācītos mīlēt sevi.

Informācija ir lieka
Paradums sniegties pēc telefona un paskrollēt ir novedis pie piesārņojuma mūsu prātos – tajos ir ļoti daudz liekas informācijas. Satura standarti krītas, un patērējam to, kas ir vieglāk pieejams.

Smadzenes neatpūšas
Arī atpūšoties pie ekrāna, smadzenes turpina būt aktīvas, un ierīces nemanot iztērē mūsu enerģiju. Bez enerģijas zūd arī motivācija radīt, sasniegt mērķus un sapņus. Atgūstot tehnoloģijām veltīto laiku, atgriezīsies arī iedvesma, neordināra domāšana un tieksme pēc jauniem sasniegumiem.

Zūd laika izjūta
Cik regulāri tu tērē laiku internetā? Digitālā vide ir lielisks veids, kā novērst savu uzmanību no darāmā. Šķietami īsā interneta pārbaudīšana ilgtermiņā paņem krietni daudz laika un neļauj paveikt iecerēto.

Attālinamies
Internetā esam savienoti ar visu, pat bērnības klasesbiedriem, tomēr šķietamā tuvība darbojas pretēji attiecībās ar draugiem un ģimeni – redzēta fotogrāfija neaizstāj jautājumu “Kā tu jūties?”. Cilvēciskais kontakts sāk mazināties, jo šķietami kļuvis lieks.

Vēl neesi Tele2 klients?

Ielu intervijas

Cik daudz laika pavadām viedierīcēs? Priekšstati un realitāte.

Ar ko sākt?

Vakara režīms vai brīvdienu režīms, ir virkne pozitīvu izmaiņu, ko ieviest savā ikdienā. Apskati sarakstu un izvēlies sev piemērotāko.

Pārbaudi, cik daudz laika pavadi pie telefona ekrāna.
Monitorē to ar lietotni, jo paradums pārbaudīt telefonu ir pārāk neapzināts.

Esi reāls.
Kritiski izvērtē un iedali paradumus vajadzībās un laika kavēkļos. Esi nežēlīgs un atsakies no visiem kavēkļiem.

Izlem, no kā uz laiku atteiksies pilnībā
– no konkrētiem soctīkliem, ziņu portāliem vai interneta noteiktā dienas laikā, piemēram, rītā, vakarā vai nedēļas nogalē.

Ja grūti turēties pretī, izdzēs soctīklu lietotnes.
Tas mazinās ātro pieeju un kārdinājumu apskatīt, kas jauns.

Izslēdz lietotņu automātiskos paziņojumus, lai tie tevi rausta mazāk.
Lejuplādē lietotni, ar kuru personalizēt uzstādījumus.

Samazini soctīklu kontaktu skaitu un informāciju.
Esi godīgs pret sevi – ja kāds cilvēks nav īpaši tuvs, iespējams, tev viņam nav jāseko.

Uzliec rokas pulksteni,
neizmanto telefonu, lai uzzinātu laiku.

Ieplāno kvalitatīvi pavadītu laiku ar draugiem vai ģimeni,
piemēram, pikniku, kurā nolemjat nelietot ierīces.

Centies vairāk staigāt.
Pastaigu laikā vēro apkārtni, nevis skaties telefona ekrānā.

Atbildi uz darba e-pastiem un ziņām
tikai noteiktā dienas laikā.

Ļauj sevi pieskatīt.
Pastāsti draugiem un ģimenei par savu digitālo detoksu un lūdz aizrādīt, ja to pārkāp.

Iesakām!
Digitālā detoksa lietotnes.

Monitorē un pārvaldi veidus, kā lieto telefonu.
Izvēlies piemērotāko lietotni tieši sev.

Digital Wellbeing un Screentime

Lielākajā daļā viedtālruņu ar Android vai iOS operētājsistēmām jau ir iebūvētas lietotnes laika monitorēšanai, piemēram, Digital Wellbeing vai Screen Time, kas sniedz detalizētu ieskatu par to, kā lieto telefonu.

Pārbaudi savu telefonu

Moment

Viegli saprotama lietotne, lai sekotu līdzi un pārvaldītu telefonā pavadīto laiku. Iespējams personalizēt atgādinājumus, izveidot limitus un automātisku izslēgšanos.

P.S. Iespējams visiem ģimenes telefoniem uzlikt vienādus uzstādījumus.

Flipd

Iestati laiku, kurā nevarēsi piekļūt telefona soctīklu lietotnēm, taču vienlaikus būsi sazvanāms un varēsi saņemt īsziņas.

Forest

Iestādi pats savu mežu! Laikā, kurā būsi apņēmies fokusēties un telefonu nolikt malā, tajā augs koks. Ja pauzi pārtrauksi, tas nokaltīs.

Digital Detox: Focus and fight phone addiction

Izaicini sevi un izpildi digitālā detoksa uzdevumus dažādos līmeņos. Iegūsti laiku, lai fokusētos un paveiktu vairāk.

Quality Time

Lietotne analizē datus, uzskatāmi parāda un ļauj kontrolēt, kur un kā tu tērē laiku, lietojot telefonu.

Izsaki savu viedokli par Tele2
Vajadzīga palīdzība? Meklē šeit!
Ļoti labi
Labi
Vidēji
Slikti
Ļoti slikti