20.12.2022
Pētījums: katrs otrais iedzīvotājs mēdz darīt kaut ko telefonā, paralēli sarunājoties ar citu cilvēku
Daudzpakalpojumu uzņēmuma “Tele2” un “Norstat” veiktā aptauja liecina, ka katrs otrais Latvijas iedzīvotājs mēdz darīt kaut ko telefonā, kamēr paralēli sarunājas ar citu cilvēku. Tāpat 42% aptaujāto saviesīgu pasākumu laikā, kurā pulcējas draugi un paziņas, mēdz izmantot telefonu, lai īsinātu laiku.
Ņemot vērā pētījuma rezultātus, kuros redzams, ka ļoti daudzās ikdienišķās situācijās cilvēki telefonus lieto brīžos, kad to nevajadzētu darīt, vai arī veidos, kas traucē apkārtējiem, piemēram, skaļi klausoties mūziku vai skatoties video, “Tele2” kopā ar etiķetes eksperti Kristīnu Sprūdžu un Latvijas Universitātes profesori Zandu Rubeni ir izstrādājis viedtelefona lietošanas etiķeti.
“Ar pieklājības prasmēm neviens nepiedzimst. Tās apgūst un izkopj visas dzīves laikā. Šobrīd visas paaudzes vienlaicīgi mācās pieklājīgi komunicēt un veidot attiecības virtuālajā vidē. Cilvēces pastāvēšanas vēsturē tā ir neierasta situācija. Līdz šim dzīves prasmes, zināšanas un etiķetes normas vecāki “nodeva mantojumā” saviem bērniem”, stāsta etiķetes eksperte Kristīna Sprūdža. “Šobrīd viedierīces ir ieņēmušas informācijas nesēja lomu – tās nodrošina un informē, izklaidē un izglīto, finansē un brīdina. 2022. gada nogalē telefona lietošanas paradumi ietekmē gandrīz visas mūsu dzīves jomas: attiecības, drošību, sekmes, labsajūtu, veselību, karjeru utt. Šodien prasmes jēgpilni veidot digitālo saziņu, kontrolēt tehnoloģiju lietošanu, nesabojāt attiecības starp cilvēkiem, uzņēmumiem un valstīm ir kļuvušas izšķirošas.”
Veiktās aptaujas dati arī rāda, ka 36% iedzīvotāju ir gadījies, ka telefons iezvanās vai arī tiek saņemts kāds paziņojums nepiemērotā laikā (kāzās, bērēs, teātrī u.tml.).
“Telefona lietošanas etiķetes pārzināšana un ievērošana ne tikai samazina dažāda veida sadursmes starp cilvēkiem, bet arī veicina savstarpējo cieņu sabiedrībā. Piemēram, klausoties mūziku, skatoties video vai veicot video zvanus, lietojam austiņas, lai netraucētu apkārtējiem. Nelieto telefonu – nezvani, neraksti, neskaties sociālos tīklus – ja paralēli notiek klātienes saruna. Pie pusdienu vai vakariņu galda viedtelefons nav galda dekors, to slēdz klusuma režīmā un ieliec somā vai kabatā,” saka “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.
Ar viedtelefonu lietošanas etiķeti var iepazīties “Tele2” mājaslapā: https://www.tele2.lv/blogs/9355/apgustiet-viedtelefonu-lietosanas-etiket/
Aptauja veikta 2022. gada novembrī, aptaujājot 1006 respondentus.
“Ar pieklājības prasmēm neviens nepiedzimst. Tās apgūst un izkopj visas dzīves laikā. Šobrīd visas paaudzes vienlaicīgi mācās pieklājīgi komunicēt un veidot attiecības virtuālajā vidē. Cilvēces pastāvēšanas vēsturē tā ir neierasta situācija. Līdz šim dzīves prasmes, zināšanas un etiķetes normas vecāki “nodeva mantojumā” saviem bērniem”, stāsta etiķetes eksperte Kristīna Sprūdža. “Šobrīd viedierīces ir ieņēmušas informācijas nesēja lomu – tās nodrošina un informē, izklaidē un izglīto, finansē un brīdina. 2022. gada nogalē telefona lietošanas paradumi ietekmē gandrīz visas mūsu dzīves jomas: attiecības, drošību, sekmes, labsajūtu, veselību, karjeru utt. Šodien prasmes jēgpilni veidot digitālo saziņu, kontrolēt tehnoloģiju lietošanu, nesabojāt attiecības starp cilvēkiem, uzņēmumiem un valstīm ir kļuvušas izšķirošas.”
Veiktās aptaujas dati arī rāda, ka 36% iedzīvotāju ir gadījies, ka telefons iezvanās vai arī tiek saņemts kāds paziņojums nepiemērotā laikā (kāzās, bērēs, teātrī u.tml.).
“Telefona lietošanas etiķetes pārzināšana un ievērošana ne tikai samazina dažāda veida sadursmes starp cilvēkiem, bet arī veicina savstarpējo cieņu sabiedrībā. Piemēram, klausoties mūziku, skatoties video vai veicot video zvanus, lietojam austiņas, lai netraucētu apkārtējiem. Nelieto telefonu – nezvani, neraksti, neskaties sociālos tīklus – ja paralēli notiek klātienes saruna. Pie pusdienu vai vakariņu galda viedtelefons nav galda dekors, to slēdz klusuma režīmā un ieliec somā vai kabatā,” saka “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.
Ar viedtelefonu lietošanas etiķeti var iepazīties “Tele2” mājaslapā: https://www.tele2.lv/blogs/9355/apgustiet-viedtelefonu-lietosanas-etiket/
Aptauja veikta 2022. gada novembrī, aptaujājot 1006 respondentus.
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Atstāj numuru, atzvanīsim!
Tarifu plāni
Mājas internets
Biznesam
Paldies! Tavs pieteikums saņemts. Sazināsimies tuvāko dienu laikā, tikmēr uzzini, kas jauns Tele2!
Pieteikt citu numuru - lai draugs, mamma vai kaimiņš arī tiek pie laba piedāvājuma!
Paldies! Tavs pieteikums saņemts. Sazināsimies tuvāko dienu laikā, tikmēr uzzini, kas jauns Tele2!
Pieteikt citu numuru - lai draugs, mamma vai kaimiņš arī tiek pie laba piedāvājuma!
Saistītie raksti
26.04.2024
Aptauja: 72 % cilvēku Latvijas reģionos uzskata, ka vienmērīga tehnoloģiju attīstība mazinātu digitālo plaisu starp pilsētām un reģioniem
72 % Latvijas reģionu iedzīvotāju uzskata, ka vienmērīga tehnoloģiju attīstība visā Latvijā palīdzētu mazināt digitālo plaisu starp pilsētām un reģioniem, liecina “Tele2” un “Norstat” veiktā reģionos dzīvojošo Latvijas...
24.04.2024
Modernizācijas darbi "Tele2" tīklā
“Tele2”, īstenojot vērienīgus tīkla attīstības projektus, pēdējo divu gadu laikā palielinājis 4G tīkla jaudu par 30%. Tīkla attīstība aktīvi turpinās un faktiski ik dienu dažādās vietās Latvijā tiek uzstādīta jauna 5G bāzes stacija...
18.04.2024
“Tele2” apgrozījums pirmajā ceturksnī audzis par 1,4 %
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” apgrozījums šī gada pirmajā ceturksnī palielinājies par 1,4 %, salīdzinot ar aizvadītā gada pirmo ceturksni, un sasniedzis 42,7 milj. eiro. Apgrozījuma kāpumu veidoja gan klientu skaita...