21.05.2020
Pētījums: 70% iedzīvotāju krīzes laikā iegūtās zināšanas un prasmes pielietos arī turpmāk
Mobilo sakaru operatora “Tele2” #paliecmājās iedzīvotāju pieredzes pētījums atklāj, ka 70% iedzīvotāju koronavīrusa izraisītās krīzes laikā ir ko jaunu iemācījušies un gatavi jauniegūtās prasmes un zināšanas pielietot arī pēc krīzes. TOP3 lietas un iemaņas, kuras cilvēki turpinās praktizēt arī pēc krīzes, ir – aktīvāk izmantos mobilās tehnoloģijas (25%), biežāk iegādāsies preces internetā (21%) un atteiksies no luksus lietām (20%).
Kā noskaidrots pētījumā, krīzes laikā iegūtās zināšanas, kas noderēs arī nākotnē, visvairāk novērtē vadītāji (92%) un seniori (86%).
“Mobilo un digitālo tehnoloģiju pieaugošo lomu sabiedrības dzīvē neapstrīd neviens, bet tas nenozīmē, ka šī attīstība ir vienmērīga. Sabiedrība ir daudzšķautņaina, un līdz šim vairākas sociālās grupas, kā piemēram, seniori, neizjuta īpašu vajadzību un vēlmi iemācīties maksāt rēķinus un veikt pirkumus internetā, vai izmantot video zvanu saziņai ar radiniekiem. COVID-19 pandēmijas ietekmē šī vajadzība kļuva pavisam īsta, un, kā redzams, mēs visai ātri spējām pielāgoties radikālām izmaiņām ikdienas dzīvē. Piemēram, katrs piektais pensionārs šajā laikā izmanto WhatsApp video zvanu, lai sazinātos ar tuviniekiem. Tas nozīmē, ka ar aktīvu publisko institūciju darbību pastāv labas iespējas veicināt vēlamu prasmju apgūšanu arī nākotnē, kam būs ne tikai ekonomiski ieguvumi, ” norāda ekonomikas antropologs Andris Šuvajevs.
“Arī uzņēmumi un valsts institūcijas ir centušās pielāgoties jaunajiem apstākļiem un ieviesuši digitālos risinājums, kas visticamāk turpinās darboties arī nākotnē, jo spēj efektīvāk izpildīt noteiktas funkcijas. . Tomēr šeit ir arī viens zināms riska faktors. Proti, ir arī jāapzinās un to parāda arī pētījuma dati, ka daļai sabiedrības jeb 30% pandēmijas laikā ikdiena nav būtiski mainījusies un viņi nav apguvuši jaunas iemaņas. Attīstoties tehnoloģijām un mainoties dažādām uzņēmējdarbības un klientu apkalpošanas formām, šī sabiedrības daļa nākotnē var saskarties ar jauniem izaicinājumiem, tādēļ šim jautājumam noteikti ir jāpievērš uzmanība jau tagad,” atzīt A.Šuvajevs.
Seniori daudz biežāk nekā citas sabiedrības grupas norāda uz to, ka nākotnē aktīvāk izmantos mobilās tehnoloģijas, daudz biežāk sazvanīsies ar radiniekiem, izmantojot video zvanu, kā arī meklēs izklaides iespējas internetā. Jaunieši un vidējā paaudze ir tā, kas savukārt daudz izteiktāk nekā citas sabiedrības grupas turpinās sportot mājās, kā arī izmantos tiešsaistes kursu iespējas.
“Cilvēku paradumi mainās ļoti lēni, bet mēs no savas darbības jomas redzam, ka šī krīze šo tempu ir palielinājusi. Mobilā interneta patēriņa straujais pieaugums apliecina to, ko parāda arī pētījums – iedzīvotāji ir apguvuši daudzas ar tehnoloģijām saistītas prasmes. Man gribētos cerēt, ka mēs no šīs krīzes kā labās lietas paņemsim līdzi ne tikai praktiskās iemaņas, kas ļāva mums strādāt un mācīties attālināti, bet arī liks mums pārvērtēt cilvēcīgās lietas. Ne velti mūsu pētījuma dati rāda, ka pirmā lieta, ko vismaz 60% cilvēku darīs pēc krīzes ierobežojumu beigām, ir satiks ģimenes locekļus un draugus,” saka “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.
Lai noskaidrotu, kā ārkārtējā situācijā Latvijā mainījušās iedzīvotāju prasmes, mobilo sakaru operators “Tele2” veica #paliecmājās iedzīvotāju pieredzes pētījumu sadarbībā ar “Norstat” šī gada maija sākumā, un tajā piedalījās 1011 respondenti.
“Mobilo un digitālo tehnoloģiju pieaugošo lomu sabiedrības dzīvē neapstrīd neviens, bet tas nenozīmē, ka šī attīstība ir vienmērīga. Sabiedrība ir daudzšķautņaina, un līdz šim vairākas sociālās grupas, kā piemēram, seniori, neizjuta īpašu vajadzību un vēlmi iemācīties maksāt rēķinus un veikt pirkumus internetā, vai izmantot video zvanu saziņai ar radiniekiem. COVID-19 pandēmijas ietekmē šī vajadzība kļuva pavisam īsta, un, kā redzams, mēs visai ātri spējām pielāgoties radikālām izmaiņām ikdienas dzīvē. Piemēram, katrs piektais pensionārs šajā laikā izmanto WhatsApp video zvanu, lai sazinātos ar tuviniekiem. Tas nozīmē, ka ar aktīvu publisko institūciju darbību pastāv labas iespējas veicināt vēlamu prasmju apgūšanu arī nākotnē, kam būs ne tikai ekonomiski ieguvumi, ” norāda ekonomikas antropologs Andris Šuvajevs.
“Arī uzņēmumi un valsts institūcijas ir centušās pielāgoties jaunajiem apstākļiem un ieviesuši digitālos risinājums, kas visticamāk turpinās darboties arī nākotnē, jo spēj efektīvāk izpildīt noteiktas funkcijas. . Tomēr šeit ir arī viens zināms riska faktors. Proti, ir arī jāapzinās un to parāda arī pētījuma dati, ka daļai sabiedrības jeb 30% pandēmijas laikā ikdiena nav būtiski mainījusies un viņi nav apguvuši jaunas iemaņas. Attīstoties tehnoloģijām un mainoties dažādām uzņēmējdarbības un klientu apkalpošanas formām, šī sabiedrības daļa nākotnē var saskarties ar jauniem izaicinājumiem, tādēļ šim jautājumam noteikti ir jāpievērš uzmanība jau tagad,” atzīt A.Šuvajevs.
Seniori daudz biežāk nekā citas sabiedrības grupas norāda uz to, ka nākotnē aktīvāk izmantos mobilās tehnoloģijas, daudz biežāk sazvanīsies ar radiniekiem, izmantojot video zvanu, kā arī meklēs izklaides iespējas internetā. Jaunieši un vidējā paaudze ir tā, kas savukārt daudz izteiktāk nekā citas sabiedrības grupas turpinās sportot mājās, kā arī izmantos tiešsaistes kursu iespējas.
“Cilvēku paradumi mainās ļoti lēni, bet mēs no savas darbības jomas redzam, ka šī krīze šo tempu ir palielinājusi. Mobilā interneta patēriņa straujais pieaugums apliecina to, ko parāda arī pētījums – iedzīvotāji ir apguvuši daudzas ar tehnoloģijām saistītas prasmes. Man gribētos cerēt, ka mēs no šīs krīzes kā labās lietas paņemsim līdzi ne tikai praktiskās iemaņas, kas ļāva mums strādāt un mācīties attālināti, bet arī liks mums pārvērtēt cilvēcīgās lietas. Ne velti mūsu pētījuma dati rāda, ka pirmā lieta, ko vismaz 60% cilvēku darīs pēc krīzes ierobežojumu beigām, ir satiks ģimenes locekļus un draugus,” saka “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.
Lai noskaidrotu, kā ārkārtējā situācijā Latvijā mainījušās iedzīvotāju prasmes, mobilo sakaru operators “Tele2” veica #paliecmājās iedzīvotāju pieredzes pētījumu sadarbībā ar “Norstat” šī gada maija sākumā, un tajā piedalījās 1011 respondenti.
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Atstāj numuru, atzvanīsim!
Tarifu plāni
Mājas internets
Biznesam
Paldies! Tavs pieteikums saņemts. Sazināsimies tuvāko dienu laikā, tikmēr uzzini, kas jauns Tele2!
Pieteikt citu numuru - lai draugs, mamma vai kaimiņš arī tiek pie laba piedāvājuma!
Paldies! Tavs pieteikums saņemts. Sazināsimies tuvāko dienu laikā, tikmēr uzzini, kas jauns Tele2!
Pieteikt citu numuru - lai draugs, mamma vai kaimiņš arī tiek pie laba piedāvājuma!
Saistītie raksti
26.04.2024
Aptauja: 72 % cilvēku Latvijas reģionos uzskata, ka vienmērīga tehnoloģiju attīstība mazinātu digitālo plaisu starp pilsētām un reģioniem
72 % Latvijas reģionu iedzīvotāju uzskata, ka vienmērīga tehnoloģiju attīstība visā Latvijā palīdzētu mazināt digitālo plaisu starp pilsētām un reģioniem, liecina “Tele2” un “Norstat” veiktā reģionos dzīvojošo Latvijas...
24.04.2024
Modernizācijas darbi "Tele2" tīklā
“Tele2”, īstenojot vērienīgus tīkla attīstības projektus, pēdējo divu gadu laikā palielinājis 4G tīkla jaudu par 30%. Tīkla attīstība aktīvi turpinās un faktiski ik dienu dažādās vietās Latvijā tiek uzstādīta jauna 5G bāzes stacija...
18.04.2024
“Tele2” apgrozījums pirmajā ceturksnī audzis par 1,4 %
Multipakalpojumu uzņēmuma “Tele2” apgrozījums šī gada pirmajā ceturksnī palielinājies par 1,4 %, salīdzinot ar aizvadītā gada pirmo ceturksni, un sasniedzis 42,7 milj. eiro. Apgrozījuma kāpumu veidoja gan klientu skaita...