Privātpersonām  |  Jaunumi  | 
LV LV
Internets par vēl izdevīgāku cenu
20.04.2022

Uzņēmums “Partner Broker”: Sakārtot dotos lielumus

“Nevajag būvēt biznesu tikai ar domu par peļņu. Ir jāsāk ar pamata vērtībām un jākoncentrē uzmanību uz klienta vajadzībām,” – par jauna biznesa veidošanu un uzsākšanu saka apdrošināšanas brokeru sabiedrības “Partner Broker” vadītājs Lauris Kļaviņš, kurš apdrošināšanas nozarē strādā jau 16 gadus. Viņa stāsts apliecina: sekmes un gandarījuma sajūta būs tad, ja pats sapratīsi, uz ko esi spējīgs, ko patiesībā vēlies. Ne visiem taču ir jābūt jaunu uzņēmumu dibinātājiem, – citiem labāk patīk un padodas jau esošu ieceru sakārtošana un vadība. Tieši tā ir Laura Kļaviņa gadījumā.
Kad un kā radās uzņēmums “Partner Broker”?

Neesmu dibinātāju vidū, pievienojos uzņēmumam pērn, bet apdrošināšanā kopumā strādāju jau kopš 2005. gada. “Partner Broker” ir viens no retajiem un lielākajiem vietējā kapitāla uzņēmumiem Latvijas lielāko apdrošināšanas brokeru vidū. 2008. gadā kopā ar diviem draugiem to nodibināja Agris Gulbis, kurš līdz šai pat dienai līdzās aktīvam ikdienas darbam brokera lomā pilda arī uzņēmuma valdes priekšsēdētāja pienākumus. Sākotnēji “Partner Broker” tika nodibināts Tukumā, bet 2014. gadā tika izveidots birojs Rīgā un uzņēmums strauji izauga. Pamatā esam orientēti uz korporatīvajiem klientiem, taču sadarbojamies arī ar privātpersonām.

Kā tu pats nonāci apdrošināšanā?

Studējot politikas zinātni Vidzemes augstskolā, pēc otrā kursa beigām, piekritu piedāvājumam paralēli piestrādāt par asistentu apdrošināšanas brokeru birojā. To atceros, kā visai smagu posmu, jo pilna laika darbs Rīgā bija jāapvieno ar studijām Valmierā. Nevaru teikt, ka darbs apdrošināšanas nozarē būtu bijusi mana sapņu profesija jau kopš mazotnes, – gluži vienkārši par šo jomu neko nezināju. Arī laikā, kad spēru pirmos soļus apdrošināšanā, priekšstats par to, kā šis bizness funkcionē un par ko man maksās, bija visai greizs. Par laimi, nonācu uzņēmumā, kas kļuva par vērtīgu pieredzes skolu, jo ātri vien tiku piesaistīts liela mēroga un sarežģītiem projektiem. Tagad varu teikt, ka lielākais potenciāls un pievienotā vērtība apdrošināšanas nozarē ir tieši brokeriem, kuru neatkarība no apdrošināšanas kompānijām ļauj piedāvāt klientam tieši viņam izdevīgāko un piemērotāko apdrošināšanas risinājumu. Brokeris ir sava klienta pārstāvis, kurš pārzina apdrošināšanas tirgu un atrod piemērotākos risinājumus gan no tā klāsta, ko varam saņemt Latvijā, gan ārvalstīs.

Ko nozīmē būt vadītājam apdrošināšanas jomā? Kāds ir labs vadītājs?

Jāsaka, ka vadītāja pieredze man veidojās jau pirms darba “Partner Brokers” – uzņēmumā “IIZI Brokers”. Paveicās ar atsaucīgu vadītāju – Jāni Blumbergu, kurš saskatīja manī potenciālu, ļāva uzņemties atbildību un darboties. Tur nonācu nodaļas vadītāja pozīcijā un trīs gadus nodarbojos ar pārmaiņu vadību, restrukturizējot uzņēmuma galveno – korporatīvā biznesa – nodaļu. Intensīvs un aizraujošs laiks. “Partner Brokers” ir atšķirīgs uzņēmums, pirmkārt jau tāpēc, ka šis ir vietējā kapitāla bizness. Procesi notiek demokrātiski un atvērti, mēs pieņemam lēmumus kopā ar brokeriem. Tā ir liela vērtība, kas mūs atšķir no citiem uzņēmumiem, un ne tikai apdrošināšanas nozarē vien. Apdrošināšanas brokeru biznesā jāsaglabā pamata mērķis – būt savu klientu pusē, pārstāvēt viņu intereses. Tomēr, lai to kvalitatīvi paveiktu, ir jābūt neatlaidīgam un gatavam mācīties visas karjeras laikā. Labam brokerim jāsaprot ne tikai apdrošināšanas produkti, bet arī norises dažādās biznesa nozarēs, aktualitātes sociālajā, tiesību un citās jomās. Tas ļauj precīzāk noteikt konkrēto uzņēmuma vai institūcijas risku un sakombinēt tam piemērotāko piedāvājumu no pieejamo apdrošināšanas produktu klāsta. Savukārt, ja runā par laba vadītāja iezīmēm, tās noteikti ir neatlaidība un izturība, kas ir vajadzīgas, lai paveiktu uzdevumus ilgā laika posmā. Protams, arī spēja saprast un vadīt cilvēkus. Rādīt piemēru un turēt solījumus, spēt uzņemties atbildību.

Atbildības uzņemšanās vadītājam ir viens no galvenajiem faktoriem. Kā tikt galā ar šīm daudzajām atbildībām – pret īpašniekiem, darbiniekiem, klientiem?

Esmu kristietis, spēku smeļos ticībā. Viens no faktoriem, protams, ir zināšanas un pieredze, kas uzkrājas un veidojas pamazām. Jo, ja kāda lieta vai jautājums ir zināms, saprotams, ar to tikt galā ir vienkāršāk. Palīdz plānošana, – ikdienā ir daudz risināmu jautājumu, tāpēc darbu organizēšana un plānošana ļauj ne tikai neaizmirst, bet strukturēt ikdienu, lai “nepazustu” lielākos vai mazākos darba uzdevumos. Ir vēl kas būtisks saistībā ar atbildību – ar laiku tu saproti un pieņem, ka nespēj visu un vienmēr kontrolēt. Tas ir normāli, lietas vienkārši notiek neatkarīgi no tevis. Man ir ļoti paveicies ar sievu, kura atbalsta mani gan uzklausot, gan dažkārt arī dodot padomu. Domāju, uzņēmējiem un vadītājiem vajadzētu vairāk paļauties uz savu laulāto draugu atbalstu arī darba jautājumos. Nereti tas piemirstas, netiek nenovērtēts, bet dzīvesbiedra atbalsts ir liela vērtība. Atbildības sloga sajūtu vieglāku padara arī komunikācija ar citiem uzņēmējiem – es jau vairākus gadus esmu dalībnieks šādā “pašpalīdzības” grupā, kas man ir iedrošinājusi, palīdzējusi nonākt pie atbildēm uz sarežģītiem jautājumiem.

Vai šeit nenāk talkā arī hobijs? Cik zinu, tev ir sena un noturīga aizraušanās ar “Lego”.

Jā, tas man bijis aktuāli kopš bērnības – stundām ilgi varēju viens pats darboties, būvēt. Pusaudža gados noliku “Lego” malā, bija citas intereses, bet tad, 2012. gadā, viens no maniem draugiem strādāja kādā projektā “Lego” uzņēmumā. No viņa saņēmu dāvanā iespaidīgu “Lego Technic” komplektu un tad sapratu, ka mani tas aizvien vēl aizrauj. Sāku šo lietu iepazīt tuvāk un apjautu, ka arī pieaugušajiem šī ir vesela pasaule, kurā katrs sev atrod kādu piemērotāko virzienu. 2013. gadā kopā ar domubiedriem nodibinājām Latvijas “Lego” fanu klubu “LatLUG”, kas apvieno aptuveni 20 cilvēkus no visdažādākajām nozarēm. Šī aizraušanās lielā mērā ir saistīta ar manas karjeras izvēli, jo esmu cilvēks, kuram patīk nevis no nulles izveidot ko pilnīgi jaunu, bet pārveidot kaut ko jau esošu. Uzlabot, papildināt kādus dotos lielumus. Tāpēc man patīk un padotas lietu sakārtošana, uzlabošana arī biznesā. To ir vērtīgi saprast, – kas un kāds tad tu patiesībā esi.

Kurš ir lielākais tevis saliktais “Lego” projekts?

No nesen saliktiem komplektiem – “Lamborghini” modelis, sastāv no 3700 detaļām.

Atgriežoties apdrošināšanā – kādas ir galvenās pārmaiņas apdrošināšanas tirgū pēdējā desmitgadē?

Trīs ceturtdaļas no apmēram 600 miljonu eiro lielā Latvijas apdrošināšanas tirgus veido dzīvības, veselības, transporta apdrošināšana. Pārējos produktos ir liels izaugsmes potenciāls un to arī redzam pamazām īstenojamies. Galvenais tomēr ir neatgriezeniskā digitalizācija. Kad iesāku darbu apdrošināšanā, polises katru dienu tika drukātas uz skaļiem adatu printeriem, bet nu jau kādus trīs gadus neesmu izdrukājis nevienu. Domāju, ka privātpersonu segmentā produkti un procesi tiks aizvien vienkāršoti – nav objektīvu iemeslu, kāpēc klienti nevarētu mainīt apdrošināšanas kompāniju tikpat viegli, kā šobrīd maina telefona operatoru vai pieslēdz/atslēdz filmu skatīšanās servisu. Juridisko personu apkalpošanā cilvēciskais kontakts ar ekspertu (brokeri) ir un būs svarīgs arī turpmāk.

Ko tu ieteiktu jauniem cilvēkiem, kuri gribētu uzsākt savu biznesu jeb gribētu kļūt par vadītājiem?

Pirmais un galvenais nosacījums, manuprāt, ir tāds produkts vai pakalpojums, kas cilvēkiem spēj atvieglot dzīvi. Ja iecere balstās uz ko tādu, agri vai vēlu viss izdosies. Protams, ir jābūt drosmīgam un mērķtiecīgam un jaunības gados nevajag baidīties kļūdīties. Vēlāk, kad uzņēmums jau ir nobriedis un rada kādu vērtību, tad būtu jāskatās, kā neuzņemties liekus riskus, kas uzņēmumu var pazudināt. Runājot par apdrošināšanu, – jāatceras, ka tā nav risku mazināšanas rīks, bet risku pārneses rīks. Kā odziņa uz kūkas. Tāpēc nevajadzētu paļauties vienīgi uz apdrošināšanu kā prevencijas risinājumu – ir jānovērš pašas risku rašanās iespējas. Otra lieta, – nevajag būvēt biznesu tikai ar domu par peļņu. Uzņēmumi pastāv un ilgtermiņā attīstās, lai padarītu pasauli labāku ar saviem pakalpojumiem un produktiem, kas palīdz klientiem viņu izaicinājumos. Ne mazāk svarīgi ir padomāt arī par patīkamu darba vietu darbiniekiem, lai tie varētu pieaugt, radīt vērtību un parūpēties par savām ģimenēm. Peļņa ir labi padarīta darba rezultāts, degviela izaugsmei, bet ne uzņēmuma pastāvēšanas mērķis. Tāpēc ir svarīgi sākt ar vērtībām un koncentrēt uzmanību uz klienta vajadzībām. Man prieks, ka esmu uzņēmumā, kurš strādā tieši ar šādu pieeju, mūsu gadījumā tas, ka brokeris pārstāv klienta intereses, pat ir ierakstīts likumā.

Vizītkarte:

“Partner Broker”

Darbinieku skaits: 19.
Klienti noslēguši gandrīz 15 tūkstošus polišu Latvijas un ārvalstu apdrošināšanas sabiedrībās.
Kopējā parakstīto prēmiju summa 2021.g.: vairāk nekā 6 miljoni eiro.
Mūsu gatavotās veselības apdrošināšanas polises izmanto vairāk nekā 10 tūkstoši darbinieku visā Latvijā.
Dalīties ar rakstu

Te ir labs piedāvājums tiem, kas vēl nav pie Tele2

Atstāj savu numuru un mēs ar tevi sazināsimies tuvākajā darba dienā.

Pieteikties
Izsaki savu viedokli par Tele2
Neatradi, ko meklēji? Iespējams tava atbilde ir šeit.
Ļoti labi
Labi
Vidēji
Slikti
Ļoti slikti