Līdz ar pēdējā gada globālajiem notikumiem ievērojamas pārmaiņas notikušas arī komunikācijā starp uzņēmumu un klientu, pircēju un pārdevēju. Attālināta saziņa šobrīd faktiski ir vienīgais veids, kā uzrunāt klientu. Tieši tāpēc uzņēmumam būtu jāpiedomā ne tikai pie savas mājaslapas uzturēšanas, bet arī jātiecas pēc citām saziņas iespējām, izmantojot, piemēram, sociālos tīklus, kur dažādos veidos iespējams piesaistīt plašu auditoriju un potenciālos klientus. Zemāk atrodami vairāki padomi, kā veiksmīgāk sākt ceļu pie klienta caur sociālo tīklu “džungļiem” un kādus risinājums vērts izmantot, lai sasniegtu savus mērķus, veicinātu konkurētspēju un pārdošanu.
Saproti, kas ir tava mērķauditorija un kāda veida saturu piedāvāsi
Pirms kārtīgi ieskrieties sociālo tīklu apgūšanā no sākuma nepieciešams saprast, kāda veida auditorijas uzmanību vēlies piesaistīt un kāda formāta saturu plāno publicēt. Tad arī varēsi piemeklēt savam biznesam piemērotāko sociālo tīklu un satura publicēšanas veidu. Šie jautājumi primāri būs atkarīgi no uzņēmuma darbības mērķa.
Šobrīd populārākie sociālie tīkli, kur reģistrējušies uzņēmumi, ir “Facebook”, “Instagram”, “LinkedIn”, arī “Twitter”. Arvien populārāka Latvijā kļūst video koplietošanas platforma “TikTok”. Ja, piemēram, savu komunikāciju ar auditoriju vēlies veidot brīvu, to spēcīgi papildinot ar vizuālo saturu, piemērotākais risinājums būs “Instagram”. Savukārt, ja vēlies būt klientam pieejamāks, bieži komunicēt ar auditoriju, vērts izvēlēties “Facebook”. Taču, ja uzņēmuma mērķis paralēli klientu piesaistei ir atrast arī biznesa partnerus, noteikti par sliktu nenāks izveidot profilu “LinkedIn”. Ja ir vēlme, uzņēmuma profilu var izveidot vairākos sociālajos tīklos, taču jāatceras, ka tajos visos ir arī jāuztur “dzīvība” un jācenšas regulāri publicēt aktuālāko saturu. Ja tomēr nav īstas pārliecības, kurus sociālos tīklus izmantot, varbūt vērts nedaudz iedvesmoties no konkurentiem un saprast, kā viņi uzrunā auditoriju.
Saturs – ceļš uz atpazīstamību
Kad pieņemts lēmums, ar kuru sociālo tīklu noķert potenciālos klientus, jāsāk domāt, kāda veida saturu publicēt. Ja izvēlējies “Instagram”, tad savu uzņēmumu, tā piedāvājumu vari reprezentēt ar attēlu , video un citām iespējām, kuru klāsts ik pa laikam tiek papildināts. Vienlaikus “Facebook” šajā ziņā varētu būt pateicīgāks variants, jo piedāvā plašas satura publicēšanas, kā arī auditorijas piesaistes iespējas. Līdztekus vizuālajam saturam iespējams publicēt vienkāršus ierakstus, rosināt sekotājus uz diskusijām. Labs veids un vienlaikus bezmaksas reklāma, kā veicināt uzņēmuma atpazīstamību “Facebook” lietotāju lokā un pat ārpus tā, ir auditorijas piesaiste ar dažādiem konkursiem, kuros nepieciešams kopīgot ierakstu, atzīmēt citus lietotājus u.tml. Ja uzņēmums aktīvi rīko dažādus pasākumus, tad arī “Facebook” tos ir iespēja translēt tiešsaistē bez maksas. Savukārt, ja uzņēmumam ir profils “LinkedIn”, sevi lieliski var pozicionēt, publicējot ierakstus par piedāvātajiem produktiem vai pakalpojumiem, aktualitātēm, sasniegumiem, plānotajiem pasākumiem u.tml.
Influenceri – pēdējais salmiņš, pie kā pieķerties?
Ja ar auditorijas uzrunāšanu sociālajos tīklos nesokas tik raiti kā cerēts vai arī gribas vienkārši izmēģināt jaunas tehnikas klientu piesaistē, varbūt vērts apsvērt sadarbību ar influenceriem. Daļai Latvijas influenceru sekotāju skaits “Instagram” pārsniedz vairākus desmitus tūkstošu, un tā varētu būt laba iespēja, kā savu produktu vai pakalpojumu pacelt tuvāk “saulītei” – iegūt jaunus klientus, veicināt pārdošanu, iegūt jaunus sekotājus savam sociālo tīklu kontam. Tiesa gan, šādam pakalpojumam ir arī sava cena. Atsevišķi influenceri par vienu ierakstu sociālajos tīklos vēlas saņemt pat 500 eiro. Tieši tāpēc, pirms uzrunāt kādu šādu sabiedrībā zināmu cilvēku, ir jāizvērtē, cik daudz naudas šim pasākumam uzņēmums var un vēlas atvēlēt, un vai tas tiešām būs to vērts.
Papildu rīki, kas var uzlabot tava uzņēmuma veikumu sociālajos tīklos
Brīdī, kad jau būsi lietas kursā par visām iespējām un risinājumiem, ko piedāvā sociālie tīkli, bet joprojām neesi apmierināts ar to, kā tie palīdz sasniegt mērķus, ir iespēja arī pameklēt palīdzību no malas. Piemēram, uzņēmums “Buffer” piedāvā dažādus maksas rīkus satura publicēšanā, analītikā un auditorijas piesaistē. Lietotājs var ērti priekšskatīt, ieplānot, publicēt sagatavotos ierakstus (attēlus, video, īsos stāstus jeb stories un cita formāta saturu) “Instagram”, “Facebook”, Twitter”, “LinkedIn” un “Pinterest” platformās. Katrai no tām iespējams izveidot pielāgotu saturu ar atšķirīgu uzsvaru uz detaļām. Tāpat lietotājam pieejami dažādi analītikas rīki, kas parāda sasniegtās auditorijas īpatsvaru, jauno sekotāju, komentāru skaitu, kāda veida ieraksti ir saistošāki, kurā diennakts laikā vislabāk publicēt saturu u.tml.
“Hootsuite” ir līdzīga tipa maksas pakalpojums, kas lietotājam ļauj ērti pārvaldīt dažādos sociālajos tīklos ievietojamo saturu. Ar tā palīdzību lietotājs var radīt augstas kvalitātes saturu, izmantojot “Composer” rīku, vienlaicīgi ieplānot vairākus ierakstus ar “Bulk Composer”, sameklēt piemērotus un unikālus vizuālos papildinājumus, izmantojot tēmturi jeb hashtag. Tāpat “Hootsuite” regulāri informē uzņēmumu par aktuālo pārstāvētajā tirgū un konkurentiem. Daudz iespēju saistās ar reklāmām, kuras iespējams dažādos veidos pārvaldīt atkarībā no sociālā tīkla un uzņēmuma vajadzībām. Būtisks fokuss šajā pakalpojumā tiek likts arī uz datu analītiku, balstoties uz kuru, ierakstus vari publicēt labākajā iespējamajā laikā, aprēķināt reālo ieguvumu no darbībām sociālajos tīklos, ieskaitot maksas rīku izmantošanu, un citas labas lietas.
Izmanto datus gudri un seko līdzi jaunākajām tendencēm
Tehnoloģijas un digitālie risinājumi nepārtraukti attīstās, īpaši tas attiecas uz sociālajiem tīkliem, komunikāciju un pārdošanu kopumā. Jaunas funkcijas parādās ne vairs pa gadiem, bet pa dienām. Tieši tāpēc ļoti būtiski ir nepārtraukti turēt acis un ausis vaļā, lai būtu lietas kursā par jaunākajiem rīkiem un iespējām, kas var palīdzēt ātrāk un efektīvāk sasniegt mērķi. Dažkārt arī no pirmā acu skata nenozīmīgs jaunums, risinājums uzņēmumam var sniegt patiesi daudz, ja vien to izmanto īstajā vietā un laikā.
Būtiski arī apzināties, ka dati patiesībā ir lielākā bagātība, kas uzņēmumam var piederēt. Arvien ievērojamāka daļa jauno funkciju sociālajos tīklos fokusējas tieši uz datu analītiku. Un ne velti – labi zināms, ka viena maza nianse, skaitlis un fakts var mainīt veselu komunikācijas stratēģiju. Tieši tāpēc, pirms ķeries pie “smagās artilērijas” jeb maksas pakalpojumiem un influenceriem, padomā, vai no esošajiem rīkiem nevari izdabūt to mazo, bet nozīmīgo zelta datu gabaliņu un atslēgt ceļu līdz sekotāju un auditorijas simpātijām un nākotnes klientiem.
Pirms kārtīgi ieskrieties sociālo tīklu apgūšanā no sākuma nepieciešams saprast, kāda veida auditorijas uzmanību vēlies piesaistīt un kāda formāta saturu plāno publicēt. Tad arī varēsi piemeklēt savam biznesam piemērotāko sociālo tīklu un satura publicēšanas veidu. Šie jautājumi primāri būs atkarīgi no uzņēmuma darbības mērķa.
Šobrīd populārākie sociālie tīkli, kur reģistrējušies uzņēmumi, ir “Facebook”, “Instagram”, “LinkedIn”, arī “Twitter”. Arvien populārāka Latvijā kļūst video koplietošanas platforma “TikTok”. Ja, piemēram, savu komunikāciju ar auditoriju vēlies veidot brīvu, to spēcīgi papildinot ar vizuālo saturu, piemērotākais risinājums būs “Instagram”. Savukārt, ja vēlies būt klientam pieejamāks, bieži komunicēt ar auditoriju, vērts izvēlēties “Facebook”. Taču, ja uzņēmuma mērķis paralēli klientu piesaistei ir atrast arī biznesa partnerus, noteikti par sliktu nenāks izveidot profilu “LinkedIn”. Ja ir vēlme, uzņēmuma profilu var izveidot vairākos sociālajos tīklos, taču jāatceras, ka tajos visos ir arī jāuztur “dzīvība” un jācenšas regulāri publicēt aktuālāko saturu. Ja tomēr nav īstas pārliecības, kurus sociālos tīklus izmantot, varbūt vērts nedaudz iedvesmoties no konkurentiem un saprast, kā viņi uzrunā auditoriju.
Saturs – ceļš uz atpazīstamību
Kad pieņemts lēmums, ar kuru sociālo tīklu noķert potenciālos klientus, jāsāk domāt, kāda veida saturu publicēt. Ja izvēlējies “Instagram”, tad savu uzņēmumu, tā piedāvājumu vari reprezentēt ar attēlu , video un citām iespējām, kuru klāsts ik pa laikam tiek papildināts. Vienlaikus “Facebook” šajā ziņā varētu būt pateicīgāks variants, jo piedāvā plašas satura publicēšanas, kā arī auditorijas piesaistes iespējas. Līdztekus vizuālajam saturam iespējams publicēt vienkāršus ierakstus, rosināt sekotājus uz diskusijām. Labs veids un vienlaikus bezmaksas reklāma, kā veicināt uzņēmuma atpazīstamību “Facebook” lietotāju lokā un pat ārpus tā, ir auditorijas piesaiste ar dažādiem konkursiem, kuros nepieciešams kopīgot ierakstu, atzīmēt citus lietotājus u.tml. Ja uzņēmums aktīvi rīko dažādus pasākumus, tad arī “Facebook” tos ir iespēja translēt tiešsaistē bez maksas. Savukārt, ja uzņēmumam ir profils “LinkedIn”, sevi lieliski var pozicionēt, publicējot ierakstus par piedāvātajiem produktiem vai pakalpojumiem, aktualitātēm, sasniegumiem, plānotajiem pasākumiem u.tml.
Influenceri – pēdējais salmiņš, pie kā pieķerties?
Ja ar auditorijas uzrunāšanu sociālajos tīklos nesokas tik raiti kā cerēts vai arī gribas vienkārši izmēģināt jaunas tehnikas klientu piesaistē, varbūt vērts apsvērt sadarbību ar influenceriem. Daļai Latvijas influenceru sekotāju skaits “Instagram” pārsniedz vairākus desmitus tūkstošu, un tā varētu būt laba iespēja, kā savu produktu vai pakalpojumu pacelt tuvāk “saulītei” – iegūt jaunus klientus, veicināt pārdošanu, iegūt jaunus sekotājus savam sociālo tīklu kontam. Tiesa gan, šādam pakalpojumam ir arī sava cena. Atsevišķi influenceri par vienu ierakstu sociālajos tīklos vēlas saņemt pat 500 eiro. Tieši tāpēc, pirms uzrunāt kādu šādu sabiedrībā zināmu cilvēku, ir jāizvērtē, cik daudz naudas šim pasākumam uzņēmums var un vēlas atvēlēt, un vai tas tiešām būs to vērts.
Papildu rīki, kas var uzlabot tava uzņēmuma veikumu sociālajos tīklos
Brīdī, kad jau būsi lietas kursā par visām iespējām un risinājumiem, ko piedāvā sociālie tīkli, bet joprojām neesi apmierināts ar to, kā tie palīdz sasniegt mērķus, ir iespēja arī pameklēt palīdzību no malas. Piemēram, uzņēmums “Buffer” piedāvā dažādus maksas rīkus satura publicēšanā, analītikā un auditorijas piesaistē. Lietotājs var ērti priekšskatīt, ieplānot, publicēt sagatavotos ierakstus (attēlus, video, īsos stāstus jeb stories un cita formāta saturu) “Instagram”, “Facebook”, Twitter”, “LinkedIn” un “Pinterest” platformās. Katrai no tām iespējams izveidot pielāgotu saturu ar atšķirīgu uzsvaru uz detaļām. Tāpat lietotājam pieejami dažādi analītikas rīki, kas parāda sasniegtās auditorijas īpatsvaru, jauno sekotāju, komentāru skaitu, kāda veida ieraksti ir saistošāki, kurā diennakts laikā vislabāk publicēt saturu u.tml.
“Hootsuite” ir līdzīga tipa maksas pakalpojums, kas lietotājam ļauj ērti pārvaldīt dažādos sociālajos tīklos ievietojamo saturu. Ar tā palīdzību lietotājs var radīt augstas kvalitātes saturu, izmantojot “Composer” rīku, vienlaicīgi ieplānot vairākus ierakstus ar “Bulk Composer”, sameklēt piemērotus un unikālus vizuālos papildinājumus, izmantojot tēmturi jeb hashtag. Tāpat “Hootsuite” regulāri informē uzņēmumu par aktuālo pārstāvētajā tirgū un konkurentiem. Daudz iespēju saistās ar reklāmām, kuras iespējams dažādos veidos pārvaldīt atkarībā no sociālā tīkla un uzņēmuma vajadzībām. Būtisks fokuss šajā pakalpojumā tiek likts arī uz datu analītiku, balstoties uz kuru, ierakstus vari publicēt labākajā iespējamajā laikā, aprēķināt reālo ieguvumu no darbībām sociālajos tīklos, ieskaitot maksas rīku izmantošanu, un citas labas lietas.
Izmanto datus gudri un seko līdzi jaunākajām tendencēm
Tehnoloģijas un digitālie risinājumi nepārtraukti attīstās, īpaši tas attiecas uz sociālajiem tīkliem, komunikāciju un pārdošanu kopumā. Jaunas funkcijas parādās ne vairs pa gadiem, bet pa dienām. Tieši tāpēc ļoti būtiski ir nepārtraukti turēt acis un ausis vaļā, lai būtu lietas kursā par jaunākajiem rīkiem un iespējām, kas var palīdzēt ātrāk un efektīvāk sasniegt mērķi. Dažkārt arī no pirmā acu skata nenozīmīgs jaunums, risinājums uzņēmumam var sniegt patiesi daudz, ja vien to izmanto īstajā vietā un laikā.
Būtiski arī apzināties, ka dati patiesībā ir lielākā bagātība, kas uzņēmumam var piederēt. Arvien ievērojamāka daļa jauno funkciju sociālajos tīklos fokusējas tieši uz datu analītiku. Un ne velti – labi zināms, ka viena maza nianse, skaitlis un fakts var mainīt veselu komunikācijas stratēģiju. Tieši tāpēc, pirms ķeries pie “smagās artilērijas” jeb maksas pakalpojumiem un influenceriem, padomā, vai no esošajiem rīkiem nevari izdabūt to mazo, bet nozīmīgo zelta datu gabaliņu un atslēgt ceļu līdz sekotāju un auditorijas simpātijām un nākotnes klientiem.
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Atstāj numuru, atzvanīsim!
Tarifu plāni
Mājas internets
Biznesam
Paldies! Tavs pieteikums saņemts. Sazināsimies tuvāko dienu laikā, tikmēr uzzini, kas jauns Tele2!
Pieteikt citu numuru - lai draugs, mamma vai kaimiņš arī tiek pie laba piedāvājuma!
Paldies! Tavs pieteikums saņemts. Sazināsimies tuvāko dienu laikā, tikmēr uzzini, kas jauns Tele2!
Pieteikt citu numuru - lai draugs, mamma vai kaimiņš arī tiek pie laba piedāvājuma!
Saistītie raksti
24.04.2024
Modernizācijas darbi "Tele2" tīklā
“Tele2”, īstenojot vērienīgus tīkla attīstības projektus, pēdējo divu gadu laikā palielinājis 4G tīkla jaudu par 30%. Tīkla attīstība aktīvi turpinās un faktiski ik dienu dažādās vietās Latvijā tiek uzstādīta jauna 5G bāzes stacija...
18.03.2024
Eiropā sāks darboties pirmā 5G dronu flote, kas piegādās ēdienu
“Tele2” kopā ar tirdzniecības platformu “foodora” ir paziņojusi, ka sāks ēdienu piegādi, izmantojot IoT (lietu interneta) un 5G savienotus dronus, kļūstot par pirmajiem Eiropā, kas ievieš reālas piegādes ar droniem....
21.12.2023
Sveiciens svētkos no augstākās eglītes Latvijā!
Ziemassvētki nav iedomājami bez svētku dziesmām, piparkūkām, mandarīniem un eglītes, kura stiepjas līdz pašiem griestiem! Arī mums eglīte ir goda vietā - tā aizsniedz debesis! Tāpēc mēs aicinām tevi noskatīties video par to, kā tapa...