Šobrīd uzņēmums "Kafijas draugs" darbojas vairāk nekā 10 valstīs, taču viss sākās kā divu draugu sapnis par biznesu, kas saistīts ar kafijas pasauli. Kā kļūt par līderi kafijas automātu tirdzniecībā Baltijas valstīs un izmantot modernās tehnoloģijas biznesa un klientu apkalpošanas attīstībā, stāsta "Kafijas draugs" vadītājs Krišjānis Reķis.
Kā radās ideja veidot savu uzņēmumu un darboties kafijas nozarē?
"Kafijas draugs" aizsākās kā divu draugu sapnis. Divi puiši pēc augstskolas saprata, ka viņi nevēlas strādāt cita labā, bet vēlas veidot kaut ko savu. Un tā viņi izdomāja, kādēļ neveidot biznesu, kas ir saistīts tieši ar kafijas pasauli. Tā bēniņos, ideja pēc idejas, sākās šis bizness, kas 11 gadu laikā ir izaudzis par starptautisku lielu uzņēmumu ar veikaliem vairāk nekā sešās valstīs un produkcijas izplatīšanu vairāk nekā 10 valstīs.
Pastāstiet nedaudz par savu darbību šajās desmit valstīs.
Mūsu veikali atrodas visās Baltijas valstīs un tik tikko arī atvērām mūsu pirmo veikalu Vācijā, savukārt mūsu pārstāvniecība ir Somijā un Polijā. Pārējās valstīs, piemēram, Anglijā, Austrijā, Francijā, Nīderlandē, Slovēnijā un citās darbojamies tieši ar e-veikalu palīdzību. Vislielākā darbinieku saime strādā Lietuvā. Latvijā mēs esam 15 cilvēki un līdzīga apmēra uzņēmums ir arī Igaunijā un Polijā, savukārt Vācijā ir četru cilvēku komandu, taču šajā tirgū mums ir lielas ambīcijas augt.
Klientu apkalpošana veido jūsu biznesa nozīmīgu daļu - cik cilvēki ir atvērti izmēģināt ko jaunu?
Mūsu mērķis ir ieklausīties klientā un izprast viņa vajadzības, jo mūsu vīzija ir, ka katrā mājā ir jābūt labai kafijai, un katra māja ir unikāla, tātad - nav divu vienādu garšu un katrs cilvēks vienā un tajā pašā kafijas šķirnē sagaršo pilnīgi dažādas garšas. Līdz ar to mums ir svarīgi ieklausīties, saprast cilvēka vajadzības gan par kafiju, gan kafijas automātu un viņam piedāvāt pašu labāko opciju, kas derētu tieši viņam. To varam ērti realizēt mūsu showroom veikalā.
Ņemot vērā esošo situāciju, vai cilvēki nav mainījuši paradumus, dodot priekšroku attālinātai komunikācijai?
Labs serviss - tā ir sapratne un vienkāršība, lai klients nekad nejustos, ka ar viņu runā kā no citas pasaules. Ne vienmēr mums ir iespēja ar mūsu klientu satikties veikalā, pastāstīt un parādīt visu. Daudzi mūsu klienti izvēlas ar mums arī sazināties attālināti un šo klientu apjoms, protams, ir audzis, taču šajā jomā mums ir ļoti liels atbalsts no mūsu partneriem. Mēs izmantojam "Tele2" "Teamer" zvanu vadības pakalpojumu, kas paaugstina mūsu servisa kvalitāti - varam ātrāk un kvalitatīvāk sazināties ar mūsu klientiem, kas mums patiesi palīdz un atvieglo ikdienas darbu. Ar "Teamer" aplikāciju mums ir iespēja redzēt ienākošos zvanus, tos ērti sadalīt vai pāradresēt pat tad, kad mums jau notiek saruna ar citu klientu. Un, kas ir pats labākais, "Teamer" mums ļauj nepazaudēt nevienu klientu, jo ar "Tele2" palīdzību mēs saņemam atskaiti un ziņu e-pastos par ikvienu nokavēto zvanu.
Kāda ir Latvijas iedzīvotāju attieksme pret kafiju un tās baudīšanu?
Latvijā dzer kafiju un pēdējo gadu laikā arvien vairāk domā par kvalitāti, kas mūs priecē. Daudzi sāk vairāk interesēties, iegūt zināšanas par kafijas pasauli un pievērš uzmanību ne tikai vairs kvalitātei, bet arī sāk izmēģināt viena reģiona jeb tā sauktās specialitātes kafiju. Es teiktu, ka šobrīd mēs jau sākam baudīt kafiju. Saprotam, ko mēs dzeram, ko varam sasmaržot, ko varam izbaudīt tajā procesā, kas ir fantastiski. Tāpēc mums ir arī prieks darboties un ienest jaunas garšas arī katrā Latvijas mājā un ģimenē.
Atzīstieties - vai tiešām visi darbinieki un jūs personīgi dzerat kafiju? Ko ieteiktu citiem?
Mūsu komanda, balstās uz četrām vērtībām - draudzība, kompetence, kaislība pret kafiju un vienkāršība. Vienkārši sakot, mēs mīlam kafiju, mēs mīlam kafijas pasauli un mēs dalāmies savā kaislībā ar mūsu pircējiem. Un, atbildot uz jautājumu - jā, mūsu komandā gandrīz visi dzer kafiju. Birojā arī mēdzam jokot, ka mums ir tā privilēģija darbā katru dienu dzert "vīnu", jo vārds "kafija" veidojies no arābu vārda un nozīmē vīns.
Pie mums pieejama jaunā Brazīlijas Santa Luzia, kas ir specialitātes kafija, un to es ieteiktu kā fantastisku sākumu cilvēkiem, kas sev varētu sajust kā kafijas baudītāju un pāriet no ikdienišķās kafijas uz specialitātes kafiju.
Es personīgi sāku dienu ar espresso šotiņu - pēc iespējas stiprāku, lai ir enerģija dienai, bet dienas laikā turpinu ar Flat White, Īstenībā vajadzētu otrādi, bet šis man ir kļuvis par rituālu. Jāatzīstas, ka es izdzeru aptuveni sešas septiņas kafijas tasītes dienā. Jā, es esmu kafijas baudītājs.
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Atstāj numuru, atzvanīsim!
Tarifu plāni
Mājas internets
Biznesam
Paldies! Tavs pieteikums saņemts. Sazināsimies tuvāko dienu laikā, tikmēr uzzini, kas jauns Tele2!
Pieteikt citu numuru - lai draugs, mamma vai kaimiņš arī tiek pie laba piedāvājuma!
Paldies! Tavs pieteikums saņemts. Sazināsimies tuvāko dienu laikā, tikmēr uzzini, kas jauns Tele2!
Pieteikt citu numuru - lai draugs, mamma vai kaimiņš arī tiek pie laba piedāvājuma!
Saistītie raksti
24.04.2024
Modernizācijas darbi "Tele2" tīklā
“Tele2”, īstenojot vērienīgus tīkla attīstības projektus, pēdējo divu gadu laikā palielinājis 4G tīkla jaudu par 30%. Tīkla attīstība aktīvi turpinās un faktiski ik dienu dažādās vietās Latvijā tiek uzstādīta jauna 5G bāzes stacija...
18.03.2024
Eiropā sāks darboties pirmā 5G dronu flote, kas piegādās ēdienu
“Tele2” kopā ar tirdzniecības platformu “foodora” ir paziņojusi, ka sāks ēdienu piegādi, izmantojot IoT (lietu interneta) un 5G savienotus dronus, kļūstot par pirmajiem Eiropā, kas ievieš reālas piegādes ar droniem....
26.01.2024
Ko Tavs uzņēmums var iegūt pieslēdzot Tele2 Team IT Teamer zvanu vadību?
Tele2 Team IT Teamer zvanu vadība ir mobilo sakaru un sadarbības rīks, kas palīdzēs uzlabot Tava uzņēmuma peļņu un efektivitāti, pārvaldot uzņēmuma zvanus, kad esi aizņemts.