Biznesam  |  Blogs  |  RU
17.05.2018

“Tele2” pētījums: vien 3% senioru, kas lieto viedtālruni, būtu gatavi pāriet atpakaļ uz podziņu telefonu

Vien 3% vecākā gada gājuma cilvēku vecumā virs 60 gadiem, kuri uzsākuši lietot viedtālruņus, tomēr apsver atgriešanos pie podziņu telefona, pārējiem 97% lietotāju dodot priekšroku jaunajām tehnoloģijām. Tā liecina “Tele2” šī gada aprīlī veiktais pētījums par “Senioru telefonu lietošanas paradumiem”.
 

Pārsteidzoši, ka vecumā virs 60 gadiem viedtālruņus lieto 70% cilvēku, tiem esot izplatītākiem vīriešu vidū – 74% pret 66%, kā arī pilsētas iedzīvotāju vidū, ko izskaidro augstāks ienākumu līmenis. Proti, paši seniori neizrāda iniciatīvu viedtālruņa iegādei – visbiežāk tā nāk no kāda jaunākās paaudzes ģimenes locekļa. 81% aptaujāto norādīja, ka pirmo telefonu viņiem iegādājies kāds no jaunākās paaudzes tuviniekiem vai arī viņi to ir saņēmuši dāvanā kā pārsteigumu.

Daudz ir dzirdēts par to, ka senioriem ir ļoti grūti apgūt jaunās tehnoloģijas, tostarp arī viedtālruni, kas nereti arī attur šo vecumu grupu no pārejas uz mūsdienīgu saziņu. Tomēr “Tele2” pētījuma dati pierāda pretējo – lielākā daļa jeb 69% aptaujāto virs 60 gadiem ar viedtālruņa funkciju un iespēju apguvi tiek galā vien nedēļas laikā. 45% no tiem pietika ar dažām dienām, lai justos brīvi ar jauno tehnoloģiju.

Jāatzīmē arī to, ka seniori, uzsākot lietot viedtālruni, izmanto gandrīz vai tik pat plašu funkciju loku kā jaunās paaudzes lietotāji. Tiešsaistes saziņas iespējas ar draugiem, tuviniekiem izmanto pārsvarā visi viedtālruņu lietotāji, 60% labprāt izmanto foto un video uzņemšanas iespējas, savukārt 53% arī uzreiz dalās ar šo un citu saturu ar saviem tuviniekiem. Vairāk nekā 50% aptaujāto ar viedtālruņa palīdzību sērfo internetā un lasa ziņas. Kā novēro jaunākās paaudzes ģimenes locekļi, ap 17% senioru telefonā lieto arī e-pastu un 12% caur attiecīgajām aplikācijām veic savu finanšu pārvaldību.  Arī “Tele2” klientu vidū paliek aizvien vairāk vecākā gada gājuma cilvēku, kas sāk pieteikt mobilos datus, un ik gadu  patērēto datu apjoms senioru vidū pieaug.

Protams, bažas, ka jaunākās tehnoloģijas apguve var neizdoties senioru vidū, arī pastāv. Visvairāk grūtības un bailes sagādā tieši mobilo aplikāciju apguve (to kā grūtāko min 38%). Tāpat grūtības mēdz sagādāt nelielais burtu, aplikāciju izmērs (33% aptaujāto), kā arī tas, ka viedā ierīce jāvada ar pieskāriena palīdzību (28%). Taču lielāko daļu no šīm problēmām var viegli atrisināt, palielinot ikonu izmērus, kā arī uzliekot lielāku šriftu. 
 
Jaunajai paaudzei ļoti svarīgi ir atcerēties, ka nepietiek vien iegādāties un uzdāvināt senioram viedtālruni – ir jāatvēl laiks, lai viņam palīdzētu to apgūt un izprast.
 
Pētījumu par “Senioru telefonu lietošanas paradumiem” 2018. gada aprīlī veica mobilo sakaru operators “Tele2” sadarbībā ar “Omnicom Media Group”, aptaujājot 747 respondentus visā Latvijā.
 

Vēl neesi Tele2 klients?

Saistītie raksti

16.04.2021

Strīmeri. Dejas interneta laikmetā

Kur dejot, kad pēkšņi vairs nevar dejot klātienē? Pie ekrāniem! DJ Kārlis Ķilkuts ir Latvijas tiešsaistes diskotēku pionieris – pirmais, kurš pagājušā gada martā sāka veidot tiešsaistes diskotēkas Twitch platformā. Gada laikā karantīnas disko ir iemantojis lielu popularitāti un visvairāk apmeklētākā tiešsaistes diskotēka bijusi ar toreizējo veselības ministri Ilzi...
16.04.2021

Bērnu psihiatrs Ņikita Bezborodovs: "Viedierīces šobrīd ir atļautas un pat vēlamas!"

Pārguruši vecāki un kā citroni izspiesti bērni jau ir neapstrīdama realitāte. Vēl mazliet jāiztur! Kā palīdzēt bērniem, kas mēnešiem mēģina sadzīvot ar noteiktajiem ierobežojumiem? Bērnu psihiatrs Ņikita Bezborodovs mammamuntetiem.lv raidījumā “Vecāku stunda” stāsta, ka pandēmijas laikā bērnu vajadzības ir tādas pašas, kādas tās bija pirms tam. Proti, nozīme ir bērna vecumposmam, jo katrā...
16.04.2021

Kārdinājums ielūkoties svešā dzīvē: sociālajos tīklos meklējam atzinību un sarunbiedrus

No sadarbības projekta ar žurnālu IR Sociālos tīklus vismaz reizi nedēļā Latvijā izmanto pusotrs miljons iedzīvotāju. Daudzi izvēlas no malas vērot citu cilvēku šķietami ideālo dzīvi, kamēr citi platformas izmanto, lai stāstītu par sevi un nopelnītu. Kāda ir iekšējā motivācija publicēt privātu saturu publiskai apskatei sociālajos tīklos un kāda — ieskatīties svešinieku ikdienā? ...
Izsaki savu viedokli par Tele2
Neatradi, ko meklēji? Iespējams tava atbilde ir šeit.
Ļoti labi
Labi
Vidēji
Slikti
Ļoti slikti