Biznesam  |  Blogs  |  RU
28.08.2020

Pētījums: negatīvie komentāri internetā cilvēkiem izraisa sliktu garastāvokli, dusmas, mazvērtības sajūtu un stresu

Latvijas iedzīvotāji atzīst, ka internetā saņemtie negatīvie komentāri par viņu nodarbošanos, hobijiem, ģērbšanās stilu un uzskatiem ietekmē viņu psihoemocionālo veselību, radot sliktu garastāvokli (52%), dusmas (32%), mazvērtības izjūtu (28%) un stresu (24%), liecina mobilo sakaru operatora “Tele2” #sekosev sociālās kampaņas ietvaros veiktais pētījums. Katrs trešais iedzīvotājs (36%) arī atzīst, ka negatīvie komentāri viņos rada motivāciju un vēlmi pierādīt pretējo.
 

Visasāk negatīvus komentārus internetā uztver jaunieši vecumā no 18 līdz 25 gadiem – 61% tie rada sliktu garastāvokli, 39% – mazvērtības sajūtu, 29% – stresu, 28% – dusmas. Vienlaicīgi motivācija un vēlmi pierādīt pretējo, kā arī pastāvēt par savu pārliecību ir 28% jauniešu.

“Tiklīdz cilvēkam ir kaut nelielas problēmas ar pašpārliecinātību un ir neticība tam, ko dara, tā dažādu apkārtējo lietu ietekme, t.sk. negatīvo komentāru, ir daudz spēcīgāka. Nav īsti viena brīnumlīdzekļa, kas palīdzētu cilvēkam sagatavoties dzīvei un kritikai digitālajā vide, kas tur neizbēgami būs. Tas drīzāk ir treniņš ar sevi. Vai esi pārliecināts, piemēram, par savu seksualitāti, hobiju, profesijas un attiecību izvēli, politisko un reliģisko pārliecību utt. Ja par kādu no šiem jautājumiem cilvēks jūtas nepārliecināts, bet komunicē par to sociālajos tīklos, tad jebkurš komentārs var izsist no līdzsvara. Diemžēl sociālajos tīklos nav iespējams uzlikt filtru, kas ļauj saņemt tikai pozitīvos un atbalstošos komentārus,” norāda Artūrs Miksons, ārsts-psihoterapeits, Rīgas Stradiņa universitātes Psihosomatiskās medicīnas un psihoterapijas katedras docētājs.

Kā noskaidrots pētījumā, Latvijas iedzīvotāji, saņemot negatīvus komentārus internetā, lielākoties cenšas tos ignorēt (57%), pārtrauc kontaktēties ar konkrēto cilvēku (31%) vai aizstāvas (25%). Katrs piektais (20%) iedzīvotāju atzīst, ka ir arī pārtraucis draudzību nepatīkamu komentāru internetā dēļ. Jauniešu vidū šis procents ir lielāks (26%). 

Interesanti, ka, jo vecāks cilvēks, jo negatīvie komentāri viņu ietekmē mazāk. Turklāt vecākiem cilvēkiem ir lielāks spīts un motivācija cīnīties par savu taisnību un pārliecību, ko var skaidrot ar drošāku un stabilāku stāvokli sabiedrībā. 

“Modernie komunikāciju rīki ir devuši mums ļoti plašas un vērtīgas iespējas. Vienlaicīgi digitālā vide mums visiem ir salīdzinoši jauna un mēs vēl tikai mācāmies un apgūstam pareizos uzvedības modeļus tajos. Taču ir skaidrs, ka empātija un spēja iejusties otra cilvēka ādā ir īpašības, kas ir svarīgas visur un vienmēr, un ar kampaņas #sekosev palīdzību mēs to vēlamies atgādināt,” saka “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.  

Sociālajā kampaņā #sekosev, kuras mērķis ir motivēt un iedrošināt jauniešus sekot saviem mērķiem un idejām, neskatoties uz negatīvajiem komentāriem, ar savu pieredzi dalās arī vairāki viedokļu līderi, kuri ir piedzīvojuši un piedzīvo līdzīgas situācijas – Jānis Krīvēns jeb @Krivenchy, Beāte Bērziņa jeb @betabeidz, Samanta Tīna, Indra Salceviča un Arstarulsmirus. 

Beāte Bērziņa jeb @betabeidz: https://www.youtube.com/watch?v=JUq02Npz4H8&t=10s
Samanta Tīna: https://www.youtube.com/watch?v=KgkRCfq8i-A
Jānis Krīvēns jeb @Krivenchyhttps://www.youtube.com/watch?v=AkTiAxMEeqI&t=11s
Indra Salcevičahttps://www.youtube.com/watch?v=XkEDrMDMLCA
Arstarulsmirus: https://www.youtube.com/watch?v=M7K1hqZz6-U

Lai noskaidrotu Latvijas iedzīvotāju, īpaši jauniešu, attieksmi pret komentāriem internetā, mobilo sakaru operators “Tele2” veica pētījumu sadarbībā ar “BERG Research” šī gada jūlijā, un tajā piedalījās 509 respondenti. Pētījums veikts “Tele2” sociālās kampaņas #sekosev ietvaros, kas ilgs līdz septembrim un kurā uzņēmums ar pozitīviem stāstiem iedrošinās jauniešus negatīvos komentārus internetā ignorēt vai arī izmantot kā motivāciju turpināt savus mērķus.

Vēl neesi Tele2 klients?

Saistītie raksti

20.04.2021

Aptauja: iedzīvotāji sagaida, ka uzņēmumi sniegs atbildi ātrāk nekā 1 stundas laikā

Mobilo sakaru operatora “Tele2” un pētījuma centra “SKDS” veiktā Latvijas iedzīvotāju un uzņēmēju aptauja liecina, ka 44% uzņēmēju atbildes uz gandrīz visiem klientu jautājumiem, kas saņemti digitālajos kanālos, sniedz diennakts laikā. Taču iedzīvotāju jeb klientu ekspektācijas ir daudz augstākas, proti, 34% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka uzņēmumam uz uzdoto jautājumu būtu jāreaģē vienas...
16.04.2021

Strīmeri. Dejas interneta laikmetā

Kur dejot, kad pēkšņi vairs nevar dejot klātienē? Pie ekrāniem! DJ Kārlis Ķilkuts ir Latvijas tiešsaistes diskotēku pionieris – pirmais, kurš pagājušā gada martā sāka veidot tiešsaistes diskotēkas Twitch platformā. Gada laikā karantīnas disko ir iemantojis lielu popularitāti un visvairāk apmeklētākā tiešsaistes diskotēka bijusi ar toreizējo veselības ministri Ilzi...
16.04.2021

Bērnu psihiatrs Ņikita Bezborodovs: "Viedierīces šobrīd ir atļautas un pat vēlamas!"

Pārguruši vecāki un kā citroni izspiesti bērni jau ir neapstrīdama realitāte. Vēl mazliet jāiztur! Kā palīdzēt bērniem, kas mēnešiem mēģina sadzīvot ar noteiktajiem ierobežojumiem? Bērnu psihiatrs Ņikita Bezborodovs mammamuntetiem.lv raidījumā “Vecāku stunda” stāsta, ka pandēmijas laikā bērnu vajadzības ir tādas pašas, kādas tās bija pirms tam. Proti, nozīme ir bērna vecumposmam, jo katrā...
Izsaki savu viedokli par Tele2
Neatradi, ko meklēji? Iespējams tava atbilde ir šeit.
Ļoti labi
Labi
Vidēji
Slikti
Ļoti slikti