20.04.2022

Uzņēmums “VUCA”: Mums ir daudzi dievi

Reklāmas aģentūra “VUCA” ir uzbūvēta ap un uz vērtībām. No tām izriet aģentūras darba stils, rokraksts, panākumi. Par to, kas padara reklāmu jēgpilnu, kā pēc darba 20 gadu garumā saglabāt enerģiju un, kāpēc daudzdievība reklāmas aģentūras darbā ir labāka, nekā monoteistiska pieeja, – stāsta “VUCA” līdzdibinātāja un vadītāja Zane Feifa.
Kāpēc reklāmas aģentūru sauc “VUCA”? Ko tas nozīmē?

Nosaukumu domājām ilgi, apzinoties, ka tas ir kā neizdzēšams tetovējums – uz mūžu. Tajā laikā lasīju aģentūras “Saatchi&Saatchi” radošā direktora grāmatas, kur bija minēts jēdziens “VUCA World”. “VUCA” ir abriveatūra no vārdiem Volatile, Uncertain, Complex, Ambiguous, kas trāpīgi atspoguļo mūsu pieeju darbam un domāšanas veidu. Šis termins ir radies ASV militārajā nozarē, lai raksturotu pārmaiņas, nenoteiktību, nestabilitāti un sarežģītību pasaulē pēc Aukstā kara beigām. Biznesa vadībā tas nozīmē, ka ir vajadzīga stratēģija, kas ļautu izdzīvot strauju pārmaiņu un neskaidrību apstākļos. Ir jāmainās, jāizzina, jāpielāgojas un stratēģiska komunikācija tam nāk talkā. Šobrīd šis jēdziens atkal ir aktualizējies, – ne tikai biznesa vadībā un izglītībā, bet, diemžēl, arī militārajā jomā.

Skaidrs. Kā tu nonāci šajā nestabilajā un nenoteiktajā reklāmas pasaulē?

To, ka gribu strādāt reklāmā, zināju sen, jau skolas laikā. Īsti gan neapzinoties, ko tas īsti nozīmē. Esmu dzimusi un augusi Ikšķilē, pēc tam iestājos Rīgas komercskolā, kur bija milzīgs konkurss, un tā kļuva par manu pirmo lielo uzvaru. Nākamais solis bija studijas Konkordijas Starptautiskā universitāte Igaunijā, kas tajā laikā bija vienīgā nopietnā izglītības iespēja reklāmas jomā Baltijā. Esmu gana mērķtiecīga, labi apzinos, ko gribu un pēc tam uz šo mērķi eju. Iepazīstot reklāmas nozari, diezgan agri izdarīju izvēli par labu projektu vadībai, projektu producēšanai, nevis radošajai jomai. Tiesa, tajā laikā, kad sāku darbu reklāmas aģentūrā, uzskats bija, ka tie īstie “dievi” ir kreatīvie, bet projektu vadītāji ir tikai viņu atbalsts. Manā uztverē un manā aģentūrā ir citādi – mums abu šo jomu cilvēki ir vienlīdz nozīmīgi, tie papildina viens otru. Un vēsturiski lielākās uzvaras, tā saucamie festivālu darbi (kampaņas, kas nominētas vai ieguvušas nozares apbalvojumus, aut.) ir tie, kur šī sadarbība un sinerģija ir bijusi vislabākā. Tāpēc mums te ir nevis viens guru, viens Dievs, bet…

… daudzi dievi.

Jā, daudzi.

Kura aģentūra tev bija pirmā?

Pēc studijām izpētīju reklāmas tirgu, sapratu, kuras aģentūras ir spēcīgākās, un tām nosūtīju darba pieteikumus. Atsaucās “Baltic FCB”, pieņēma darbā un uzreiz uzticēja diezgan apjomīgu, sarežģītu projektu vadīšanu. Vai nu tu peldi, vai slīksti. Es aizpeldēju un pēc dažiem gadiem, kopā ar daļu no “Baltic FCB” komandas, tapa jauna aģentūra “AD Astra”. Tur nostrādāju kādus desmit gadus, biju vadošos amatos, arī aģentūras partnere. Šis arī kļuva par laiku, kad ieliku kārtīgus pamatus – strādājot ar vadošajiem Latvijas zīmoliem, apmācot jaunus kolēģus, saprotot, ko nozīmē darbs komandā – un varēju spert nākamo soli. Starp citu, strādājot “AD Astra”, spilgti sapratu to, cik liela nozīme ir komunikāciju aģentūras pašas zīmolam, kā arī aģentūras iekšējai uzbūvei, struktūrai, darba procesiem un vadības stilam. Bija skaidrs, kādu es gribu uzbūvēt savu aģentūru. Tā, 2014. gadā tapa “VUCA”, ko dibināju kopā ar savu partneri Ilonu Batņu.

Kāds ir labs reklāmists? Kam tu pievērs uzmanību, kad ņem darbā jaunu kolēģi?

Nozīmīgākais ir cilvēciskais aspekts. Mēs jau smejamies, ka visi cilvēki te it kā ir atlasīti pēc kaut kāda viena parauga. Un tāpēc mums kopā ir patīkami, viegli. Tas ir viens no maniem kā vadītājas mērķiem, – lai manai komandai šeit būtu patīkami pavadīt laiku. Tie ir atvērti un empātiski cilvēki, kurus vieno līdzīga vērtību sistēma. Mēs reklāmā redzam kaut ko vairāk, nekā tikai produktu vai pakalpojumu virzīšanu tirgū, – komunikācija lielā mērā piedalās sabiedrības veidošanā. Vērtību akcentēšanā. Kaut vai tas, ko mēs redzam vai dzirdam pašas reklāmas fonā, – arī tā ir daļa no komunikācijas, kuru veidojam mēs – reklāmas cilvēki. Tā ir liela atbildība. Šāda izpratne raksturo “VUCA” cilvēkus. Tāpēc daži no maniem kolēģiem ir šeit kopš aģentūras dibināšanas. Ja ir ambīcijas ko paveikt reklāmā, ja cilvēks ir atvērts un gatavs mācīties, visu pārējo, profesionālās iemaņas, var apgūt.

Ko šodien no jums sagaida klients?

Sagaida nemitīgu enerģiju, – ka aģentūras cilvēki degs ar un par ideju, kas galu galā ir vajadzīga klienta produkta vai pakalpojuma pārdošanai. Jaunas, nesen dibinātas aģentūras ir pieprasītas, jo viņos ir šī pagaidām vēl nenoslāpusī vēlme pierādīt, sasniegt, pārsniegt. Tāpēc šo enerģiju nedrīkst pazaudēt. Otra lieta, ko sagaida klienti, – ka aģentūra kļūs par organisku daļu no viņu biznesa komandas, domājot par viņu biznesa mērķiem, pārdošanas rezultātiem, darbinieku piesaisti, reputācijas un citām lietām. Protams, sagaida nenorimstošu radošumu, kas vienlaikus saskan ar konkrētā uzņēmuma vērtībām, korporatīvo kultūru. Tā, ka sagaida diezgan daudz. “VUCA” gadījumā šim visam vēl cenšamies pievienot kādu sociālu misiju, lai komunikācija nebūtu tikai par produktu vai pakalpojumu, bet arī par zīmola devumu cilvēkam. To nevar paveikt ar vienu klipu vai plakātu, tāpēc mums patīk integrētu komunikācijas kampaņu pieeja, kuru ietvaros šo stāstu var izstāstīt pilnā apmērā un piesaistīt cilvēkus zīmoliem. Man enerģiju ilgtermiņā dod tas, ka mīlu savu darbu, ka man patīk.

Kas tieši?

Patīk vide, kuru esam izveidojuši. Patīk cilvēki, ar kuriem strādāju. Patīk un baudu dod pats radīšanas process, – tas, ka katru dienu viss it kā sākas no jauna. Rutīnas nav nemaz.

Kā tiec galā ar atbildību – pret saviem kolēģiem, pret klientiem, pret sevi?

Tā ir viena no spēcīgām motivācijām – sajust un apzināties šo atbildību, kuru esmu uzņēmusies. Tomēr atbildības nasta nav jāstiepj man vienai pašai, jo labā, atbalstošā komandā tā sadalās starp daudziem cilvēkiem. To esam apzināti būvējuši, lai nebūtu atkarīgi no viena supercilvēka. Jo, kas notiek tad, ja šis supercilvēks pēkšņi nav darbā? Viss apstājas. Tā nedrīkst būt, tāpēc esam apzināti gājuši uz sabalansētas komandas veidošanu, jo “VUCA” var normāli darboties arī tad, ja es esmu atvaļinājumā vai saslimusi.

Kādi ir tavi kā vadītājas būtiskākie mērķi?

Viens no nemainīgiem mērķiem ir būt starp labākajām Latvijas aģentūrām. Tas nozīmē, ka ar mums rēķinās, mūs aicina piedalīties tenderos, nozares profesionāļi zina, ko no mums var sagaidīt. Un cilvēki grib pie mums strādāt, ar mums sadarboties, jo zina, ka esam cilvēcīga aģentūra. Apbalvojumi, finanšu rādītāji, lielu klientu skaits, krāšņas kampaņas ir sekas, kas veido mūsu reputāciju un izriet no iepriekš minētajām aģentūras vērtībām, komandas, no mūsu kopīgās enerģijas.

Šodien ar jums rēķinās?

Jā, rēķinās jau no pirmā darbības gada. Jo uzreiz iekļuvām labāko aģentūru topā, saņēmām “Dienas bizness” apbalvojumu kā visstraujāk augošā komunikācijas aģentūra Latvijā.

Intervijās esi uzsvērusi, ka būtiska dimensija tavā darbā ir dzimumu līdztiesības jautājumi. Kāpēc un kā tas izpaužas ikdienas darbā?

Jā, tas man ir svarīgi. Jo strādāju biznesā, kur līdz šim ir dominējuši vīrieši. Arī klientu vidū aizvien vēl valda dzimuma lomu stereotipi, kas diezgan stingri definē, kas ir sievietes, kas vīrieša lomas sabiedrībā. Ja ir finanšu produkts, tad, protams, tas pamatā būs vīrietis, ja runa ir par iepirkšanos – priekšplānā sieviete. Kāpēc? Savās kampaņās cenšamies šo un citus stereotipus brucināt. Neteiktu, ka ejam pie klientiem ar vēstījumu, ka reklāmas kampaņa būs iekļaujoša, mēs vienkārši šo attieksmi jau esam iestrādājuši kampaņas koncepcijā. Tas arī ir vērtību jautājums, – pieeja katrai kampaņai, tas, kādā veidolā mēs ieliekam kampaņas vēstījumus.

Klienti tam ir gatavi?

Nē. Latvijā vēl tam neesam gatavi, pietrūkst drosmes. Sarunājoties mārketinga cilvēki šīs vērtības atbalstīs, bet savā komunikācijā uz āru tās nenesīs. Ir bailes par cilvēku attieksmi, par to, ko tas var nodarīt zīmolam, par pārpratumiem un pārmetumiem. “Swedbank” atbalsts praidam bija spilgts piemērs, – lai ko tādu paveiktu, ir jābūt mugurkaulam. Bet ir apsveicami, ka ir šie pirmie piemēri, esmu droša, ka vienubrīd sekos arī citi. Brīdī, kad sajutīs sabiedrības attieksmes maiņu.

Daļu no darba veicat brīvprātīgi, – kas tie ir par projektiem?

Pirmā grupa ir labdarības projekti, kuriem veidojam kampaņas, piemēram, “Stiprini stipros” sadarbībā ar “Delfi”, vai “Dod pieci” kopā ar Latvijas radio. Otrā – kultūras projektu mārketings, galvenokārt, tas ir kino. Trešais virziens ir dzimumu līdztiesības jautājumi – strādājam pie praida komunikācijas, pie “Dzīvesbiedru likuma” virzības, esam piedalījušies “LGTB House” izveidē, ieguldot tajā arī savu naudu. Visi šie trīs virzieni dabiski izriet no tā, kādi mēs esam, kāda ir “VUCA”. Tie, protams, piešķir papildu jēgu mūsu darbam, taču nebūt nenozīmē, ka šie ir mūsu sirdsdarbi, bet pārējie nav. Visi ir sirdsdarbi, jo mūsu vērtības ir nemainīgi klātesošas visos darbos.

Kādam ir jābūt cilvēkam, lai izveidotu sekmīgu reklāmas aģentūru, kura nebankrotē pirmajos divos gados?

Cilvēkam jābūt daudzpusīgi talantīgam. Ne tikai radošam, bet arī disciplinētam, spējīgam pārraudzīt finanses, veidot personāla politiku, būvēt attiecības ar klientiem. Un cilvēkam ir jāspēj sastrādāties, sadarboties. Jo interakcijā ar citiem, katram savu superspēju ieguldot kopīgajā darbā, rodas labākais iespējamais rezultāts. Un ir jābūt iekšējām vērtībām, ap kurām pulcējas citi.

Vizītkarte:

“VUCA”
Apgrozījums 2021. gadā 1,28 miljoni eiro.
360 realizēti projekti gadā.
30 talanti projektu realizācijā.
20 klienti.
Saistītie uzņēmumi: “Huligan Digital” un “Reimagine” (ilgtspējas stratēģijas un komunikācijas izstrāde).
Dalīties ar rakstu
23572
Ierīču iztirgošana
Īpaši izdevīgas cenas viedierīcēm un aksesuāriem
Iegādāties
31684
iPhone 12
Izcilas kvalitātes telefons par pievilcīgu cenu. Keramisks pārklājums lielākai izturībai pret triecieniem, spilgts Super Retina XDR displejs un divu lēcu kameru sistēma.
20,62
€/mēn.
23,03
bez PVN
Uz e-veikalu
01.04.2024. - 30.04.2024.
31685
iPhone 14
iPhone 14 apvieno jaunākās tehnoloģijas un elegantu dizainu. Kombinācijā ar ilgtošu akumulatora darbību un A15 Bionic procesoru tavās rokās nonāks patiešām lielisks sabiedrotais.
26,13
€/mēn.
28,88
bez PVN
Uz e-veikalu
01.04.2024. - 30.04.2024.
31686
iPhone 15 Pro Max
Maksimāli augstākā kvalitāte it visā. Pat vissīkākās nianses ir noslīpētas līdz pilnībai. Tevi pārsteigs zibenīga veiktspēja, titāna korpuss un šobrīd jaudīgākā iPhone kamera.
48,17
€/mēn.
49,89
bez PVN
Uz e-veikalu
01.04.2024. - 30.04.2024.
31687
Dāvana PAD SE 128GB
Leica objektīvi ļaus Tev uzņemt profesonālas kvalitātes attēlus un video. Papildus tam – ilgstoša akumulatora darbība, kā arī izturība pret ūdeni un putekļiem. Izvēlies un dāvanā saņem Xiaomi 128 GB planšeti.
18,90
€/mēn.
22,34
bez PVN
Uz e-veikalu
01.04.2024. - 30.04.2024.
31688
Dāvana Samsung Galaxy Watch 4
Augstas izšķirtspējas kameras, jaudīga veiktspēja un jau ierastā Samsung dizaina kvalitāte. Lai komplekts būtu pilnīgs, dāvana iegūsi Galaxy Watch 4 viedpulksteni.
24,40
€/mēn.
bez PVN
Uz e-veikalu
01.04.2024. - 30.04.2024.
31689
Galaxy A15 LTE
Elegants un vienkāršs budžeta klases viedtālrunis. Vienlaikus tā veiktspēja, akumulatora darbības laiks un kvalitatīvie objektīvi ļaus paveikt visu, kas ikdienā nepieciešams.
5,47
€/mēn.
6,84
bez PVN
Uz e-veikalu
01.04.2024. - 30.04.2024.
31734
Poco X6 Pro 5G + dāvana
Trīskāršā 64 MP kamera un 68 miljardi krāsu izteikti dabiskiem attēliem. Izcila veiktspēja nāk komplektā ar dāvanu – RedMi Buds 4 austiņām.
12,70
€/mēn.
bez PVN
Uz e-veikalu
01.04.2024. - 30.04.2024.
31735
Redmi 13C 256GB + dāvana
Elegants budžeta viedtālrunis, kura ietilpīgajā atmiņā pietiks vietas visam, kas dzīvē nepieciešams. Pērkot tagad, dāvanā saņemsi RedMi Watch 3 viedpulksteni.
5,47
€/mēn.
bez PVN
Uz e-veikalu
01.04.2024. - 30.04.2024.
31736
Redmi Note 13 Pro 5G + dāvana
Jaudīgā 200 MP kamera, radīts tiem, kas mīl filmēt un fotografēt. Izvēlies un dāvanā saņem RedMi Watch  3 viedpulksteni.
13,05
€/mēn.
13,74
bez PVN
Uz e-veikalu
01.04.2024. - 30.04.2024.
31751
Samsung S24 Ultra 512GB + dāvana
Jaunākais tehnoloģiju sasniegums, kas apvieno visu labāko, ko radījis Samsung – bonusā ietilpīga 512 GB atmiņa un dāvana par pirkumu – Samsung Galaxy Watch 6 viedpulkstenis.
54,36
€/mēn.
bez PVN
Uz e-veikalu
01.04.2024. - 30.04.2024.
31752
Samsung S24 Ultra 256GB + dāvana
Jaunākais tehnoloģiju sasniegums, kas apvieno visu labāko, ko radījis Samsung – bonusā ietilpīga 256 GB atmiņa un dāvana par pirkumu – Samsung Galaxy Watch 6 viedpulkstenis.
50,23
€/mēn.
bez PVN
Uz e-veikalu
01.04.2024. - 30.04.2024.
31753
Samsung S24 + dāvana
Galaxy S sērijas jaunums, kas atvērs durvis Galaxy AI tehnoloģiju laikmetam. Dāvanā –  Samsung Galaxy Watch 6 viedpulkstenis.
39,90
€/mēn.
bez PVN
Uz e-veikalu
01.04.2024. - 30.04.2024.
24310
Tarifu plāns Bizness Eiropa 1,5 GB
Bezlimita zvani un SMS Latvijā un ceļojot Eiropā
12,99
€/mēn.
bez PVN
Vairāk
24311
Tarifu plāns Bizness Eiropa Bezlimits
Bezlimita internets Latvijā un no tiem 30 GB Eiropā
23,99
€/mēn.
bez PVN
Vairāk
24312
Tarifu plāns Bizness Eiropa 15 GB
15 GB internets Latvijā un Eiropā
19,99
€/mēn.
bez PVN
Vairāk
31703
Aprīļa Komplimentu loterija
Lasīt vairāk
Baudi pavasari ar Tele2 Komplimentu loteriju!

Piedalies un laimē iespaidīgo GoPro Hero 12 vai kādu citu no 30 vērtīgajām balvām no Huawei, Samsung, Xiaomi, JBL, vai vienu no Īpašām Tele2 termokrūzēm!

Pasteidzies un reģistrējies loterijai Mans Tele2 sadaļā “Komplimenti”!

Loterijas noteikumi šeit.
Izloze 06.05.2024.
Close
Saņemt Komplimentu
04.01.2024. - 30.04.2024.
29935
50% atlaide Apollo Kino biļetēm uz ceturtdienas seansiem
Lasīt vairāk
Ceturtdienas ir kino laimīgas dienas!

Esi kino fans? Ar Tele2 apmeklē Apollo Kino kino seansus divreiz izdevīgāk!
Dodies uz Mans Tele2 sadaļu “Komplimenti” un saņem atlaižu kodu, ko varēsi izmantot pērkot biļetes uz ceturtdienas seansiem ar 50% atlaidi www.apollokino.lv vai klātienē, jebkurā no Apollo Kino.

Piedāvājums neattiecas uz pirmizrāžu seansiem, kā arī uz bērnu, senioru un īpašu pasākumu biļetēm.
Close
Saņemt Komplimentu
01.01.2024. - 31.12.2024.
29937
15% atlaide Narvesen gardumiem!
Lasīt vairāk
Garda recepte pusdienām – Narvesen!

Kad kārojas ko gardu pusdienās, īstais laiks doties uz Narvesen! Nepalaid garām - ūdenim, karstajiem dzērieniem un ēdieniem 15% atlaide!
Sīkāk par akcijā iekļautajiem produktiem lasi šeit.

Dodies uz Mans Tele2 sadaļu “Komplimenti” un saņem atlaides kodu, ko varēsi izmantot jebkurā Narvesen veikalā vai koiskā.

Atlaides nesummējas ar citām atlaidēm.
Close
Saņemt Komplimentu
01.01.2024. - 31.05.2024.
31108
50% atlaide Dormeo spilveniem
Lasīt vairāk
Izgulies ar jaunu spilvenu!

No gaisīgi mīksta līdz patīkami stingram – pie Dormeo atradīsi spilvenu, kas perfekti atbilst tavām vajadzībām. Turklāt līdz pat maija beigām un tikai Tele2 klientiem – visiem Dormeo spilveniem puscena. Saldus sapņus!

Dodies uz Mans Tele2 sadaļu “Komplimenti” un saņem atlaides kodu, ko varēsi izmantot, www.dormeo.lv mājaslapā vai jebkurā no Dormeo Home un TopShop veikaliem.

Atlaides nesummējas.
Close
Saņemt Komplimentu
15.02.2024. - 31.05.2024.
31431
35% atlaide Leifheit zīmola uzkopšanas produktiem!
Lasīt vairāk
Laiks pavasara uzkopšanas darbiem!

Pavasaris ir klāt ne tikai ar putnu dziesmām, bet arī ar šim gada laikam raksturīgajiem darbiem, tāpēc laiks atsvaidzināt mājokli ar kārtīgu pavasara tīrīšanu! Lai uzkopšanas darbi ritētu raitāk un produktīvāk, iegādājies Leifheit zīmola uzkopšanas produktus ar 30% atlaidi!

Dodies uz Mans Tele2 sadaļu “Komplimenti” un saņem atlaides kodu, ko
varēsi izmantot, www.tavatelpa.lv mājaslapā.


 
Close
Saņemt Komplimentu
01.03.2024. - 31.05.2024.
28509
10% papildu atlaide visām Danija precēm!
Lasīt vairāk
Apavi nekad nevar būt par daudz!

Lai viegls solis ikdienā un komforts visās dzīves situācijās iegādājies apavus
DANIJA veikalos ar 10% papildu atlaidi!

Dodies uz Mans Tele2 sadaļu “Komplimenti” un saņem atlaides kodu, ko varēsi izmantot, iegādājoties preces ar papildus atlaidi DANIJA klātienes veikalos vai www.danija.lv interneta veikalā.

Atlaides summējas ar publiskām atlaidēm!
Close
Saņemt Komplimentu
01.03.2024. - 31.12.2024.
29938
25% atlaide sūtījumiem DPD Paku Skapjos
Lasīt vairāk
Izmanto fantastisko iespēju un sūti Latvijā vēl izdevīgāk ar DPD!
Lai visas paciņas sasniegtu savus galamērķus, dodies uz Mans Tele2 sadaļu

“Komplimenti” un saņem 25% atlaižu kodu DPD Paku Skapju sūtījumiem visa Latvijā. Kodu varēsi izmantot, formējot sūtījumus vietnē www.eserviss.dpd.lv

Atlaides nesummējas ar citām atlaidēm.
Close
Saņemt Komplimentu
01.01.2024. - 31.12.2024.
29936
30% Atlaide Apollo gardumiem katru dienu
Lasīt vairāk
Kino bez gardumiem nav kino!

Īpašais Apollo Kino piedāvājums uzkodu komplektam Tevi jau gaida! Saņem 30% atlaižu kodu, ko varēsi izmantot pērkot M uzkodu komplektu (M dzēriens + M sāļais vai saldais popkorns) jebkurā diena Apollo Kino kinoteatros.

Kodu uzrādi info kasē, vai ievadi pašapkalpošanas kasē pirms pirkuma veikšanas.
Close
Saņemt Komplimentu
01.01.2024. - 31.12.2024.
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Meklē izdevīgu piedāvājumu?
Atstāj numuru, atzvanīsim!
Tarifu plāni
Mājas internets
Biznesam
+371
+371
Darbinieku skaits
1-5 darbinieki
6 un vairāk darbinieki

Paldies! Tavs pieteikums saņemts. Sazināsimies tuvāko dienu laikā, tikmēr uzzini, kas jauns Tele2!

Pieteikt citu numuru - lai draugs, mamma vai kaimiņš arī tiek pie laba piedāvājuma!

Paldies! Tavs pieteikums saņemts. Sazināsimies tuvāko dienu laikā, tikmēr uzzini, kas jauns Tele2!

Pieteikt citu numuru - lai draugs, mamma vai kaimiņš arī tiek pie laba piedāvājuma!

Izsaki savu viedokli par Tele2
Neatradi, ko meklēji? Iespējams tava atbilde ir šeit.
Ļoti labi
Labi
Vidēji
Slikti
Ļoti slikti