Savējiem izdevīgāk
22.09.2020

Pētījums: vairāk nekā puse Latvijas uzņēmumu neizmanto sociālos medijus kā pārdošanas kanālus

Mobilo sakaru operatora “Tele2” veiktā mazo un vidējo uzņēmēju (MVU) aptauja liecina, ka vairāk nekā puse (58%) šo uzņēmumu neizmanto sociālos medijus kā pārdošanas kanālus. Aptuveni 90% no tiem MVU, kuri aktīvi izmanto sociālos tīklus, atzīst, ka aktivitātes tajos ir veicinājušas uzņēmumu apgrozījuma pieaugumu. 
 

Visbiežāk MVU izmanto tādus sociālos tīklus kā “Facebook” (92%) un “Instagram (42%), lai piesaistītu jaunus klientus (63%) un veidotu uzņēmuma atpazīstamību (60%). 

“Latvijā ir vairāk nekā 1 miljons sociālo tīklu lietotāju un šī mazo un vidējo uzņēmēju aptauja labi parāda, cik vēl ir liels potenciāls uzņēmējiem izmantot sociālos tīklus, lai pastāstītu par sevi, saviem produktiem vai pakalpojumiem. Dažādi starptautiskie un vietējie pētījumi rāda, ka aptuveni 70% klientu ietekmējas no sociālajiem medijiem – tajos atrodamo informāciju, pirms veic pirkumus,” saka “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts. “Ņemot vērā, ka mēs – “Tele2”, darbojamies pakalpojumu sfērā, kurus izmanto simtiem tūkstošu klientu katru mēnesi, sociālie tīkli ir ne tikai pārdošanas, bet arī neatņemams klientu apkalpošanas instruments, ar kura palīdzību ik dienu palīdzam daudziem mūsu klientiem.”

“Tele2” veiktās MVU aptaujas dati arī rāda, ka 38% uzņēmumu sociālos tīklus uzmanto tiešajai pārdošanai, 36% klientu apkalpošanai un konsultācijām, 35% jaunu produktu vai pakalpojumu virzīšanai tirgū, bet 33% uzņēmuma reputācijas stiprināšanai. 

“Sociālie mediji ir lielisks veids, kurā nesamāksloti parādīt savu uzņēmuma ikdienas darbību, piedāvātos pakalpojumus un sniegt ieteikumus. Protams, šis kanāls palīdz radīt uzticamību un pārliecināt jaunu klientu pieņemt lēmumu plašajā piedāvājumu klāstā. Taču mūsu zīmola tēls un atpazīstamība veidojas ne tikai no aktīvas darbības sociālajos medijos. Līdzīgi kā daudziem citiem, mūsu biznesa nozīmīgākā vērtība ir parādīt un attaisnot sevi ar labu darbu, izpildīt solīto un sniegt personīgu, pozitīvu attieksmi katram mūsu klientam, tādā veidā panākot, ka klienti mūs iesaka citiem,” atzīst zīmola “NEMOKIES PIEZVANI MAREKAM”, kas nodarbojas ar pārvākšanās servisu un pasākumu producentu apkalpošanu, vadītājs Mareks Ludvigs.

Lai noskaidrotu Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu vadītāju viedokli par sociālo tīklu izmantošanu pārdošanā, mobilo sakaru operators “Tele2” veica pētījumu sadarbībā ar “BERG Research” šī gada augustā, un tajā piedalījās 227 uzņēmēji.

Vēl neesi Tele2 klients?

Taupi savu laiku, atstāj savu telefona numuru un mēs atzvanīsim ar aprēķinātu piedāvājumu tavam biznesam.

Pieteikties
Izsaki savu viedokli par Tele2
Neatradi, ko meklēji? Iespējams tava atbilde ir šeit.
Ļoti labi
Labi
Vidēji
Slikti
Ļoti slikti